بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, :: 11:51 :: نويسنده : پیام عب

سخت افزار چیست؟


کامپیوتر شما (کامپیوترهای شخصی) سیستم ، که متشکل از اجزای بسیار. برخی از آن دسته از اجزا ، مانند ویندوز ایکس پی ، و تمام برنامه های دیگر خود ، نرم افزار هستند. چیزهای را که در واقع می توانید ببینید و لمس ، و احتمالا شکستن اگر شما آن را به بیرون پرتاب پنجره طبقه پنجم ، سخت افزار است.

نه هر کسی دقیقا همان سخت افزار. اما کسانی از شما که باید یک سیستم رومیزی ، مانند مثال نشان داده شده در شکل 1 ، احتمالا بسیاری از قطعات نشان داده شده در این رقم همان. کسانی که از شما با رایانه های نوت بوک احتمالا بسیاری از قطعات مشابه دارد. فقط در مورد شما همه مولفه ها به صورت یک واحد به اندازه کتاب های قابل حمل یکپارچه شده است.

http://iranom.loxblog.com/

شکل 1
واحد سیستم کامپیوتر واقعی است ؛ هر چیز دیگری است به نام دستگاه جنبی. واحد سیستم کامپیوتر شما احتمالا حداقل یک درایو فلاپی دیسک ، و یک درایو سی دی یا دی وی دی ، را که شما می توانید دیسک های فلاپی و سی دی وارد کردن. یکی دیگر از هارد دیسک وجود دارد ، به نام دیسک سخت در داخل واحد سیستم ، همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است. شما می توانید که دیسک را حذف کنید ، و یا حتی آن را ببینید. اما آن وجود دارد. و هر آنچه را که در حال حاضر "را در کامپیوتر شما" است که در واقع در دیسک سخت ذخیره می شود. (ما می دانیم که این به این دلیل است که هیچ جای دیگری در داخل کامپیوتر که در آن شما می توانید اطلاعات ذخیره وجود دارد!).

http://iranom.loxblog.com/

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:, :: 14:55 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/

وقایع ۲۲ بهمن

در این روز به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.

در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

 

تصمیم شورای عالی ارتش

ساعت ۱۰ بامداد روز ۲۲ بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و به امضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.

{بقیه در ادامه مطلب}

http://iranom.loxblog.com/

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, :: 11:38 :: نويسنده : پیام عب

 http://iranom.loxblog.com/

 ماه ربیع الاول سومین ماه از ماههای قمری و از ماه های فرخنده برای شیعیان است. حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت خجسته آن حضرت و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج خجسته شان با حضرت خدیجه علیها السلام، آغاز امامت امام مهدی (عج)، عیدالزهرا و هلاکت یزید بن معاویه از جمله حوادث فرخنده این ماه است.


در این ماه خجسته، نسیم سحری جان مایه عشق را به گستره خاکیان می فرستد. شاخه های مهربان درختان، گونه به رنگ فلق می سایند. آبشاری از نور، خنده های شادمان خورشید را به زمینیان می بخشد و جوشش از شکوه آسمان را در بر می گیرد. جوانه های تبسم لب ها را شاداب از طراوت تغزلی دیگر کرده و همگی قدوم نوزادی را که سبب آفرینش است تبریک می گویند که یا محمّد! به جمع خاکیان دوستدارت خوش آمدی!

شامگه میلادت جاری شور و سرور، در کوچه های خلوت مکه، حکایتی تازه داشت و باد در گوش بلندترین نخل ها از پیش، خبر می برد و مژدگانی می گرفت. کنگره های کاخ ستم لرزیدند. دریاچه های کفر خشک شدند. آتشکده های الحاد به سردی گراییدند و آغوش اسلام به مولود خجسته خود مباهات کرد. محمّد آمد! ثمره خلقت آمد! پیامبر مهر به سرای دنیا خوش آمد!

ای بهار آفرینش! ای سبب خلقت! ای دستاویز هستی! مقدمت گلباران! ای آفتاب فروزان ادیان الهی! ای آخرین فرستاده حق به سوی بشر! کعبه از آمدنت در شادی است و آسمان مکه همراز شب های تنهایی خود را یافته است. شیشه کفر شکسته و خبر آمدنت در گوش ادیان و اعصار طنین انداخته است. قدومت مبارک ای پیام آور صلح و دوستی! ای تو که از حق آمدی و به حق برانگیخته شدی. آفتاب جهان فروز و عالم تاب توحید هستی که برف ظلم را آب کرده و نوید بهار می دهی! نامت بلند و دینت پاینده باد!


 http://iranom.loxblog.com/

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
موضوعات
پيوندها