بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 14:6 :: نويسنده : پیام عب

عرش نیوز :

با فروش ۱ میلیون عدد خودرو، « فورد » در سال گذشته پرفروش‌ترین خودرو در جهان اعلام شد. فروش این خودرو در سال گذشته در چین با افزایش ۵۱ درصدی و در آمریکا با رشد ۴۰ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، شرکت آمریکایی فورد در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدل سواری "فورد فوکس"(Ford Focus) سال گذشته پرفروش ترین خودرو در سطح جهان بوده است.
در سال ۲۰۱۲ شرکت فورد نزدیک به ۱.۰۲ میلیو عدد خودروی سواری ۲ در و ۴ در با سوخت بنزین روانه بازار کرده بود و گفته می‌شود افزایش فروش آنها در آمریکا ۴۰% و و در چین ۵۱% بوده است. جیم فارلی، یکی از مدیران بخش بازاریابی فورد در بیانیه‎ای که از سوی این شرکت منتشر شد، با اعلام تبریک نسبت به این موفقیت بزرگ می‌گوید: فروش تولیدات ما از استقبال بالایی در میان مصرف‌کنندگان در کل جهان برخوردار بوده است. فارلی می‌افزاید: با استراتژی "وان فورد"(One Ford) که در واقع تولید در سطح جهان را هدف قرار داده است، ما در شرایطی هستیم که می‌توانیم در سطح مناسبی تولید کنیم و با ایجاد رابطۀ مناسب میان کیفیت و قیمت، محصولات خوبی به مشتریان در کل جهان عرضه کنیم. 

بقیه در ادامه مطلب و نظر یادتون نره ....

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 13:29 :: نويسنده : پیام عب

~> تاریخ نوروز و تحولات کمی و کیفی آن <~
 

تاریخ ِ آغاز ِ مراسم باشکوه عید نوروز به جمشید شاه بازمی گردد. او که در زمان سلطنت در آبادانی ِ ایران و آسایش خاطر ِ مردم از هجوم بیگانگان ، نقش بسیاری داشت. روزی سفر یا در واقع معراجی با تخت زرینش به آسمان ( بسوی خورشید ) داشت ، پس از بازگشت دین را تجدید و آن روز را (( نوروز)) نامید.
این گاهنبار ( جشن ) ( که از آن در گاتهای زرتشت نامی برده نشده و تنها در یکی از یشتها بنام فروردین یشت ، ذکر و ستایش این گاه نگاشته شده ) پس از جمشید شاه سال به سال بر اهمیت و فراگیری آن افزوده شد.
در زمان هخامنشیان و ساسانیان نوروز بعنوان سنتی فراگیر و بسیار باشکوه چه در دربار شاهان و چه در خانه های مردم عامه ( نه فقط زرتشتیان ) اجرا می شده.

 

~> آداب و رسم و رسوم ایرانی <~

خريد لباس عيد

از يکی دو ماه به نوروز مانده شيرازی ها به بازار مي روند و لباس عيدشان را می خرند پارچه هايي معمولاً خريداری می شود که دارای رنگ روشن و سرخ يا زرد باشد و معتقد بودند اگر لباس را خودشان بدوزند پارچه آن را روزهای دوشنبه يا جمعه قيچی کنند و نيز معتقد بودند که روز پنج شنبه ساعت سنگين است و لباس مدتی روی دست می ماند تا دوخته شود. روز سه شنبه اگر بريده شود نصيب دزد يا مرده شور خواهد شد و روز چهار شنبه می سوزد وسايل خانه نيز بايد عوض شود و يا تميز گردد. پختن نان شيرين از جمله کارهايي است که حتماً بايد قبل از عيد و برای عيد انجام بگيرد .

سبز کردن گندم، عدس، تره تيزک، ده پانزده روز به عيد مانده در خانه های شيراز صورت می گيرد. برای اين کار از ظرفی استفاده می کنند که از جنس مس يا روی باشد و بعد مقداری دانه ابتدا به سلامتی امام زمان می ريزند و به ترتيب بعد از آن نام اعضای خانواده را می آورند . 

بقیه در ادامه مطلب و نظر یادتون نره ....

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
موضوعات
پيوندها