۶ ماده‌ی غذایی موثر در رسیدن به تناسب اندام
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید

– تخم مرغ

اگر یک ماده‌ی غذایی وجود داشته باشد که به اصطلاح سابقه‌اش خراب باشد همین تخم مرغ بخت برگشته است. تخم مرغ یکی از منابع پروتئین است. این ماده‌ی غذایی همچنین سرشار از اسیدهای آمینه است. از آنجایی که تخم مرغ از پروتئین و چربی تشکیل شده است کمترین تأثیر را روی گلیسمی خون می‌گذارد و برای همین بهترین گزینه برای صبحانه است. چون باعث ایجاد احساس سیری شده و اشتها را کاهش می‌دهد.

محققان مشاهده کرده‌اند زنانی که برای صبحانه دو عدد تخم مرغ و نان کامل می‌خورند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده و کالری‌های کمتری دریافت می‌کنند.

میزان مصرف: یک عدد تخم مرغ کافی است. یک عدد تخم مرغ بزرگ حاوی حدوداً ۷۵ کالری و ۵ گرم چربی است که کمتر از ۲ گرم آن چربی اشباع شده است. شما می‌توانید برای صبحانه املت (تهیه شده با دو عدد تخم مرغ) و یک برش نان کامل (سبوس دار) میل کنید.
تخمه

دانه های روغنی

تخمه‌ی کدو، تخمه‌ی آفتابگردان، بادام، گردو، کنجد و غیره جزو مواد غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. این مواد غذایی سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند که به تدریج باعث تثبیت گلیسمی و کنترل اشتها می‌شود.

با وجود اینکه این دانه های روغنی سرشار از چربی‌اند (۱۲ تا ۱۴ گرم در ۳۰ گرم) باید بدانید این چربی‌ها چربی‌های اشباع نشده ی مونو و چربی‌های اشباع نشده ی پُلی‌اند که برای قلب مفید است. علاوه بر این در هر ۳۰ گرم از این دانه های روغنی ۴ تا ۹ گرم پروتئین وجود دارند. در نهایت باید بگوییم این مواد غذایی حاوی استرول است که با کلسترول بالا مقابله می‌کند. محققان با بررسی ۲۷ میوه و دانه روغنی مختلف دریافتند که دانه های کنجد حاوی بیشترین میزان استرول است.

میزان مصرف: یک یا دو قاشق غذاخوری از این دانه های روغنی کافی است. ت 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها