بازيگري كه در۷۲ سالگي وارد سينما شد+عكس
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:5 :: نويسنده : پیام عب

 

سيزدهم ارديبهشت سالروز تولد زنده ياد جعفر بزرگي يكي از چهره هاي ماندگار سينما، تلويزيون و موسيقي است.
به گزارش خبرآنلاين، جعفر بزرگي متولد سال 1296 در تهران بود. او بعد از دوران تحصيل و با گوش دادن به صفحات گرامافون به هنر علاقه مند شد. بزرگي فعاليت هاي تئاتري خود را در سينما سپه دنبال كرد و با افتتاح راديو ژاندارمري و راديو شهرباني، فعاليت خود را با حسين شهبازيان در اين مركز ادامه داد.
او از سال 1318 تا 1327 روزهاي جمعه، نيم ساعت در راديو خوانندگي مي كرد كه آهنگ «مرغ سحر» يكي از آن هاست.
بزرگي كنسرت هايي هم به همراهي حسينعلي وزيري تبار و يوسفي در تئاتر تهران اجراء كرد و صفحاتي از خود باقي گذاشت و بعد از افتتاح راديو اصفهان، براي فعاليت در آن راديو به اصفهان رفت.
او بازي در سينما را از 1368 با فيلم «بچه هاي طلاق» ساخته تهمينه ميلاني آغاز كرد. از ديگر فيلم هاي بزرگي مي توان به «بچه هاي طلاق»، «افسانه آه»، «ديگه چه خبر؟!» «سگ كشي»، «درخت گلابي» و «شور عشق» اشاره كرد. بزرگي آخرين بار سال 1383 و در 87 سالگي در فيلم «كوچولوي خوش شانس» نقش آفريني كرد.
بزرگي مجري تلويزيون هم بود. برنامه موفق و پربيننده «سالمندان» يكي از كارهاي او در اين حوزه بود. اين پيشكسوت كه در برنامه هاي كودك و نوجوان در قالب تركيبي و نمايشي شبكه هاي سراسري و جام جم نيز فعال بود، اول تيرماه 1385 با حضور در برنامه «رنگين كمان» شبكه تهران از خاطرات خود در برنامه هاي كودك گفت.
زنده ياد بزرگي پنجم مرداد 1385 در 89 سالگي دار فاني را وداع گفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها