ساخت تایتانیک ۲ در چین
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:48 :: نويسنده : پیام عب

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، کلایو پالمر از ثروتمندترین مردان استرالیا با شرکت چینی سی اس سی که یک شرکت کشتی سازی دولتی است قرار داد ساخت تایتانیک ۲ را امضا کرده و قرار است که این کشتی بزرگ همان مسیری را طی کند که قرار بود تایتانیک سابق طی کند.

پالمر طی بیانیه ای اظهار داشت: تایتانیک ۲ چون تایتانیک اصلی از همان میزان شکوه و تجمل برخوردار خواهد بود اما بی تردید این کشتی از به روزترین فناوری های قرن بیست و یکم بهره می برد و به آخرین سیستمهای امنیتی و ناوبری مجهز می شود.

وی افزود: تایتانیک ۲ در آبهای نیم کره شمالی حرکت می کند و نخستین سفر آن از انگلستان به آمریکا خواهد بود که برای سال ۲۰۱۶ برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از نیروی دریایی چین خواسته تا تایتانیک ۲ را از انگلستان به نیویورک همراهی کنند.

اعلام خبر ساخت تایتانیک چند هفته پس از برگزاری صدمین سال غرق شدن تایتانیک صورت می گیرد. کشتی بزرگی که در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ پس از برخورد با یک کوه یخ در نخستین سفر خود از ساوت همپتون به نیویورک غرق شد.


پالمر یادآور شد که این کشتی جدید ادای احترامی به مردان و زنانی است که در کشتی اصلی کار می کردند، کشتی که با غرق شدن و از دست رفتن جان ۱۵۱۴ خدمه و مسافر همراه بود.

پالمر درباره سازندگان کشتی اول اظهار داشت که این افراد کشتی را ساخته بودند که هنوز هم پس از گذشت ۱۰۰ سال برای ما شگفت انگیز است، از این رو ما می خواهیم همین روحیه را برای ۱۰۰ سال دیگر ادامه دهیم.

پالمر شرکت کشتی سازی خود را با عنوان بلو استار لاین تأسیس کرده است و در نظر دارد که کشتی جدید را درست به همان ابعاد کشتی اصلی بسازد از این رو تایتانیک ۲ دارای ۲۷۰ متر طول، ۵۳ متر ارتفاع و ۴۰ هزار تن وزن خواهد بود.

براساس گزارش دیسکاوری، تایتانیک ۲ با ۸۴۰ اتاق و ۹ عرشه و یک نمایشگاه از تصاویر شهر کوئینزلند در استرالیا به عنوان محل تولد سرمایه گذار کشتی ساخته می شود. اما تاکنون هیچ برآوردی از هزینه ساخت این کشتی نشده است.

تنها تغییرات کشتی جدید با کشتی اصلی فناوریهایی است که در زیر آب قرار می گیرد که در آن میان می توان به جوشکاری به جای پرچ کردن میخ، سینه برآمده تر کشتی برای استفاده مفیدتر از سوخت، ژنراتور دیزلی و سکان بزرگتر برای افزایش قابلیت مانور اشاره کرد.

ساخت تایتانیک در یکی از کارخانه کشتی‌ سازی وایت استار لاین در شهر بلفاست در ایرلند شمالی در سال ۱۹۰۹میلادی آغاز شد و در سال ۱۹۱۲ خاتمه یافت. در ساخت تایتانیک بیش از ۱۵۰۰۰ هزار کارگر فعالیت داشتند.

در طراحی تایتانیک از بهترین تکنیک‌های روز و تدابیر امنیتی و ضد غرق شدن استفاده شده بود. تایتانیک دارای ۱۵ در امنیتی بود که با بسته شدن آنها امکان نفوذ آب به قسمت‌های دیگر وجود نداشت. به نظر طراحان و مهندسان، ضریب بالای ایمنی باعث می‌شد که تایتانیک هرگز غرق نشود.

این کشتی دارای سه درجه مختلف برای حمل مسافر بود: درجه یک برای افراد ثروتمند، درجه دو برای طبقه متوسط و درجه سه که برای کسانی که امکان مالی برای مسافرت مجلل نداشتند. بخش درجه سه در بخش زیرین بدنه کشتی قرار داشت.   

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها