مصوبه دولت براي ساخت و ساز اطراف مراكز مخابراتي
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:4 :: نويسنده : پیام عب

با موافقت دولت، میزان ارتفاع مجاز ساختمان ها در امتداد امواج رادیویی مراكز مخابراتی زیرساخت كشور تعیین شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، این مصوبه به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد اصل 138 قانون اساسی از تصویب هیات وزیران گذشت.
بر اساس این مصوبه، ساختمان های با فاصله هوایی كمتر از 200 متر از مراكز مخابراتی در شهر تهران؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 27 متر و در سایر شهرها؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 17 متر تعیین شده است.
بر این اساس، ساختمان های با فاصله هوایی 200 متر تا 700 متر از مراكز مخابراتی در شهر تهران؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 33 متر و در سایر شهرها؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 23 متر تعیین شده است.
براساس این مصوبه، ساختمان های با فاصله هوایی بیشتر از 700 متر از مراكز مخابراتی در شهر تهران؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 40 متر و در سایر شهرها؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 30 متر تعیین می شود.
همچنین دولت، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را موظف كرده است؛ ضوابط مربوط را برای لحاظ در طرحهای جامع شهری و یا اصلاح آنها به شهرداری های سراسر كشور ابلاغ كند.
بر این اساس، شهرداری ها نیر مكلف هستند قبل از صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز خارج از چارچوب بند (1)، تایید لازم را از شركت ارتباطات زیر ساخت اخذ كنند.
بر اساس مصوبه دولت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف شده است؛ ظرف سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه، نشانی مراكز مخابراتی زیرساخت را با ذكر موقعیت به شهرداری های سراسر كشور اعلام كند.
این مصوبه را محمد رضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ كرده است.
 


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها