راه حل هایی طبیعی برای رفع خستگی، ورم و گودی اطراف چشم ها:
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید


خواب ناكافی، آلودگی هوا، كار زیاد با كامپیوتر، تغذیه نامناسب و ... عواملی هستند كه خستگی چشم و پلك را در پی دارد وبر زیبایی نیز تأثیر می گذارند. در چنین شرایطی معمولا خانم ها انواع كرم ها و لوسین ها را امتحان كرده و حتی به پزشك مراجعه می كنند. در این مقاله پست سعی داریم تا شما را با برخی روش های طبیعی آشنا كنیم تا دوباره زیبایی چهره خود را بازیابید.

سرما؛ راه حلی مناسب برای چشمان ورم كرده
یك تكه پارچه تمیز را با آب سرد مرطوب كنید و روی چشمانتان بگذارید. به جای این كمپرس آب سرد، می توانید از برش های خیار نیز استفاده كنید؛ چون هر دو تأثیر مشابهی دارند. خواص خیار هنوز به صورت افسانه باقیمانده و به نظر می رسد كه تأثیر آن را می توان به رطوبت بالای آن ربط داد؛ چرا كه این صیفی خوش رنگ، منبع غنی از آب است. روش ساده دیگ این است كه یك تكه یخ را در پارچه تمیز بپیچید و روی پلك بگذارید. البته اگر سینوزیت نیستید.رطوبت رسانی؛ درمانی برای كبودی و خستگی چشم ها
پس از اینكه كمپرس سرد را برداشتید، چشم را به خوبی خشك كنید و اطراف آن را كرم مرطوب كننده بمالید. اكر گرم شفاف كننده مخصوص اطراف چشم دارید، از آن نیز می توانید استفاده كنید.

گودی زیر چشم و ماساژ
اگر چشمان ورم كرده ای دارید، اطراف آن را با نوك انگشت اشاره به آرامی ماساژ دهید. حركت را از گوشه داخلی چشم به سمت خارجی شروع كنید. سپس نقطه به نقطه را با نوك انگشت به آرامی فشار دهید.

توصیه های مادربزرگ برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم
توصیه ما این است كه از سرمه و خط چشم استفاده نكنید. به عبارت كلی تر، زیاد سراغ لوازم و آرایش نروید. اگر از پودرها یا كرم های روشن كننده استفاده می كنید،رنگ آنها باید یك درجه از پوستتان روشن تر باشد.

و بلاخره اینكه...
تمام روش های ذكر شده را انجام دهید تا از تأثیر آرام بخشی آنها بهره ببرید. مرتب آب بنوشید و برنامه غذایی سبك را در پیش بگیرید. مصرف پروتئین های حیوانی و چربی ها را به حداقل برسانید و در عوض میوه ها، سبزیجات و غلات، ترجیحا سبوس دار میل كنید. از دخانیات اكیدا دوری كنید. در صورت امكان بد نیست تا ورزش را نیز در برنامه رئزانه خود بگنجانید. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها