مصرف سوسیس كالباس سلول‌های سالم را سرطانی می‌كند
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 20:48 :: نويسنده : پیام عب

● مصرف سوسیس و كالباس باعث جهش ژنی می‌شود
وی به جهش ژنی به عنوان یكی از عوارض جدی مصرف سوسیس و كالباس اشاره كرد و افزود: رادیكال‌های آزاد می‌تواند اطلاعات DNA را تغییر دهد و یك سلول سالم را به سمت سرطانی شدن سوق دهد.
وی گفت: افرادی كه در دوره رشد قرار دارند نیازمند ۴ گروه اصلی نان، غلات، سبزی‌ و میوه‌ هستند. هر روزه هر فرد به سبزی پخته یا خام۳۰۰ تا ۷۰۰ گرم و میوه ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم است. بهبود روش زندگی و مناسب بودن مواد غذایی روی رفتار ژن‌ها تأثیر می‌گذارد. تغذیه مناسب نه باعث افزایش وزن می‌شود و نه منجر به كاهش وزن می‌شود.
● مصرف سوسیس و كالباس باعث شب ادراری در كودكان می‌شود
صلاح‌الدین دلشاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران و متخصص اورولوژی كودكان در رابطه با مصرف سوسیس و كالباس می‌گوید: عواملی همچون مشكلات سیستم عصبی، عوامل ارثی، عفونت ادراری و استرس را موثر بر شب ادراری كودكان دانست و مصرف مواد غذایی كه دارای مواد رنگی مصنوعی ماننده قهوه، شیركاكائو، شكلات یا دارای ادویه‌های تند مانند سوسیس و كالباس هستند باعث انقباض شدید مثانه و شب ادراری می‌شوند.
فرزانه صادقی، متخصص تغذیه در این رابطه می‌گوید: نیترات و نیتریت سدیم به عنوان مواد نگهدارنده به سوسیس و كالباس اضافه می‌شوند به علت خاصیت ضد باكتریایی مانع رشد باكتری‌های خطرناكی مانند كلستریدیوم بوتولینوم می‌كند.
وی گفت: تركیب این مواد با میوگلوبولین و هموگلوبولین گوشت، باعث ایجاد رنگ صورتی و حفظ عطر و طعم ادویه‌های آن شده، به آن ظاهری تازه می‌بخشد. اما متأسفانه این ۲ ماده در بدن به یك ماده سرطان زا به نام نیتروزآمین تبدیل می‌شوند كه بسیاری از نیتروزآمین‌ها در ایجاد تومورهای بدخیم مؤثرند.
● مصرف سوسیس و كالباس باعث بروز سرطان معده و روده می‌شود
این متخصص تغذیه اضافه می‌كند: سرطان‌های معده و روده در سال‌های اخیر عمدتاً به علت مصرف بی‌رویه غذاهای آماده و كنسرو شده به ویژه مواد غذایی كه به روش غیر استاندارد تهیه می‌شوند، در دنیا به شدت افزایش یافته است.
صادقی می‌افزاید: چاقی، اضافه وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلالات گوارشی و كبد از عوارض مصرف این مواد است زیرا این نوع غذاها با كالری، نمك و چربی به ویژه اسید چرب اشباع بالا در دراز مدت خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهند. نان‌های مورد استفاده در فست‌فودها نیز غالباً بدون سبوس است كه باعث كاهش دریافت فیبر مورد نیاز بدن می‌شود.
وی معتقد است: شیوع برخی سرطان‌ها نیز از عوارض مصرف مداوم فست فودهاست كه به علت تركیبات نیترات و نیتریت ایجاد می‌شوند و انواع چاشنی‌ها و سس‌هایی كه همراه با فست فودها مصرف می‌شوند، محرك اشتها، ترشح اسید معده و حركات سیستم گوارشی هستند كه این موضوع زمینه را برای پرخوری و بروز چاقی فراهم می‌كند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها