میگرن چيست ؟
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 20:38 :: نويسنده : پیام عب

به سردرهای شدید میگرن می گویند. میگرن سردرد شدید و گذرایی است که گاه در یک قسمت سر پدید می آید . به این علت آن را میگرن می‌گویند که معنی‌اش درزبان یونانی (( نیمه سر )) است. به طور معمول سردرهای میگرنی با یک دوره مقدماتی آغاز می شود که طی آن شخص به شیوه غیرعادی احساس خستگی وکسالت می‌کند. به دنبال این حالت ، تهوع ، استفراغ، اختلالات بینایی و اغلب بیزاری از نور (ترس از نور) به وجود می آید .


این دوره مقدماتی ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد و متعاقب آن سردرد بروز می‌کند . امکان دارد سردرد به اشکال گوناگون ظاهر شود و در یک فرد هر جمله با دیگری متفاوت باشد . با این حال به مرور زمان بیماران می توانندنوع سردرد را از روی علایم مقدماتی پیش بینی کنند. دردی که با میگرن همراه است به خاطر تعبیر غلط مغز از سیگنالهاست وربطی به اوضاع اتساع رگها ندارد.

در حقیقت ، افراد مبتلابه میگرن نمی‌توانند به خوبی در برابر محرک های طبیعی از قبیل نور ، صدا و حتی علایم درد واکنش نشان بدهند ، در نتیجه میزان درد شدت می یابد .
با اسکن مغز معلوم گردید به هنگام بروز میگرن ، فعالیت های ساقه مغز نیز غیر طبیعی می شود . ساقه مغز به ناحیه ای از مغز گفته می شود که کنترل واکنش های مربوط به گرسنگی و تنفس را برعهده دارد . این ناحیه همانند فیلتر عمل می‌کند و موجب می شود افراد ، سیگنالهای ناخواسته یا مزاحم مثل صداهای اضافی را از خود دور کنند .

هنگامی که ساقه مغز خوب عمل نکند این سیگنالها به سمت مغز هجوم می برند و موجب پر شدن از بارهای اضافی می شوند . این فرضیه این امکان را به بیماران می دهد تا از تجویزهای خلاقانه پزشک معالج خود استفاده کند .

به نظر می رسد داروهای ضد تشنجی که به منظور جلوگیری از حمله صرع ،‌توسط بیماران مبتلا به صرع مصرف می شود ، می تواند آن دسته از سلول های عصبی را که موجب بروز میگرن می شود غیر فعال کند.
طبق تحقیقات حدود ۷۰ درصد بیماران مبتلا به میگرن شدید ، از این داروها استفاده می کنند . داروهای ضد تشنج عوارض جانبی مثل خستگی ، اضطراب و ریزش مو را به دنبال دارند . بنابراین باید به دنبال داروهایی بود که تنها بر روی ساقه مغز اثر بگذارند. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها