تفاوت‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 15:50 :: نويسنده : پیام عب


تفاوت‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا

 

بیش از 100 سویه ویروسی عامل ایجاد سرماخوردگی هستند اما در آنفلوآنزا 3 نوع ویروس A، B و C دخالت دارند. محل عفونت در سرماخوردگی دستگاه تنفسی فوقانی است اما در آنفلوآنزا كل دستگاه تنفسی درگیر می‌شود.

شروع علائم سرماخوردگی تدریجی بوده و طی یك تا 3 روز بروز می‌كند اما علائم آنفلوآنزا ناگهانی و طی چند ساعت خواهد بود. تب و لرز در سرماخوردگی گاهگاهی و خفیف است اما در آنفلوآنزا به صورت مشخص تب بالاتر از 38 درجه سانتی‌گراد است كه 2 تا 4 روز به طول می‌انجامد. سردرد در سرماخوردگی مداوم و معمولا خفیف است اما آنفلوآنزا سردردهای شدید به دنبال دارد.

 

 

سرماخوردگی با درد عمومی بدن خفیف یا بدون درد خواهد بود اما درد عمومی بدن در آنفلوآنزا اغلب شدید و در كل بدن خواهد بود. سرفه و خلط در سرماخوردگی خفیف تا متوسط و به صورت سرفه‌های تك تك خواهد بود اما در آنفلوآنزا سرفه و خلط شایع بوده و ممكن است شدید شود.

 

گلودرد در سرماخوردگی شایع بوده و معمولا خفیف است. در آنفلوآنزا نیز گلو درد گاهی ممكن است وجود داشته باشد. آبریزش و گرفتگی بینی در سرماخوردگی بسیار شایع بوده و با عطسه همراه است. اما در آنفلوآنزا گاهی ممكن است وجود داشته باشد. در سرماخوردگی خستگی یا وجود ندارد و یا بسیار خفیف است اما در آنفلوآنزا خستگی معمولا ممكن است شدید باشد و 2 تا 3 هفته به طول انجامد. در سرماخوردگی ضعف شدید هرگز وجود ندارد اما آنفلوآنزا با خستگی مداوم و معمولا در مراحل اولیه بیماری همراه خواهد بود.

 

 

سرماخوردگی در سراسر سال و بویژه در فصل زمستان بروز می‌كند اما بیشترین موارد آنفلوآنزا بین ماه‌های مهر تا اردیبهشت خواهد بود. درمان‌های آنتی بیوتیكی در سرماخوردگی و آنفلوآنزا كمك كننده نخواهند بود.سرماخوردگی و آنفلوآنزا از طریق ترشحات تنفسی (حلق و بینی) در طی سرفه و عطسه انتقال می‌یابند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها