بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 14:0 :: نويسنده : پیام عب

میخوام از قصه ی دلها بگم
از غم دیدن آن بعد انتظار بگم
میخوام از ستاره بگم
از روشنی یه شب تاریک
میخوام آرزو کنم که بگم
کاش می شد توی ستاره ها ببینمت
میخوام از شبی بگم
که پر از غربته در شلوغی ها
میونه همه آشنایان منم آرزو به دل
توی این شب تاریک منتظر چشمک ستاره ام
میخوام عاشق بمونم
که بگم یه ساله ی من
مبارکه یه سالگیت شب یلدا 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 13:59 :: نويسنده : پیام عب

بیماری دیابت در بعضی از بیماران به سرعت پیشرفت می‌کند، در حالی که دیدشان خوب است و فرد احساس می‌کند که دیابت بر چشمش تاثیر نکرده است. لذا به چشم‌پزشک مراجعه نمی‌کند و نتیجه این می‌شود که بیماری به شدت پیشرفت می‌کند و زمانی فرد مراجعه می‌کند که چشمش در وضعیت مخربی قرار گرفته است.

 

سال‌ها قبل، پیش از ابداع روش‌های جدید درمان دیابت، بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت به علت عوارض چشمی این بیماری نابینا می‌شدند. اما امروزه می‌توان با تشخیص به موقع و درمان مناسب از این عارضه جلوگیری کرد.

 

دکتر مسیح هاشمی، فوق‌تخصص بیماری‌های شبکیه و لیزر، به سئوالات زیر پاسخ می دهد.

 

آقای دکتر، آیا بیماری دیابت فقط قسمت خاصی از چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا همه جای چشم را؟

دیابت یک بیماری فراسو است و نه تنها همه جای چشم را، بلکه همه جای بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نقطه اثر بیماری دیابت رگ‌های کوچک بدن است، به این صورت که دیواره رگ‌های کوچک، نازک شده و مقاومت خود را از دست می‌دهند و حاشیه‌های نازکی پیدا می‌کنند و این امر سبب خراب شدن رگ‌ها می‌شود. به عبارت دیگر تخریب رگ، هدف اصلی بیماری دیابت است که در همه قسمت‌های بدن صورت می‌گیرد، اما چون ما می‌توانیم داخل چشم را مشاهده کنیم، می‌توانیم ضایعات چشمی را‌ ببینیم.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 13:57 :: نويسنده : پیام عب

متخصصان تغذیه، موز را بعنوان یك منبع غذایی مقوی و ضروری معرفی می‌كنند كه سرشار از عنصر مفید پتاسیم است و به همین دلیل تعادل الكترولیتی در سلولهای بدن را حفظ می‌كند.

 

یكی از مهمترین ویتامین‌های موجود در این میوه ویتامین A است كه وجود آن برای رشد بافت‌های نوری موجود در چشم‌ها حیاتی است. ویتامین A درعین حال برای سلامت پوست و رشد ناخن‌ها ضروری است.

به گزارش روزنامه اكسپرس، موز درعین حال یكی از مهمترین منابع غذایی حاوی سروتونین است كه باعث افزایش خلق و كاهش افسردگی می‌شود. موز هضم بسیار راحتی دارد، برای افرادی كه به زخم‌های گوارشی مبتلا هستند مفید است و هم چنین حالت اسیدیته موجود در ستگاه هاضمه را خنثی می‌كند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 13:55 :: نويسنده : پیام عب

لامبورگینی یکی از معتبر ترین شرکت های اتوموبیل سازی در دنیا است. این شرکت اتوموبیل سازی در سال 1963 تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتوموبیل رانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد؛ در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند. اما وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.

 

شرکت آلمانی آئودی؛ لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.

مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تاثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد. در این مطلب می خواهیم سری به لامبورگینی بزنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید. همراه باشید...

تصویر بالا مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی را نشان می دهد که دارد به کابین پیوند می خورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم انداخت به مراحلی که بعد از کامل شدن طراحی اولیه یک محصول انجام می شوند.

بگذارید اول سری به ساختمان کارخانه بزنیم. ساختمان بزرگتر شیشه ای، مدرن تر است. اما ساختمان سفیدی که در سمت راست می بینید، توسط فررنچو لامبورگینی، موسس این شرکت گشایش یافته است.

 

در مرحله زیر، بخش های از پیش ساخته شده محصول به طور دستی متصل شده و یک نمونه واقعی از محصول را ایجاد می کنند. این نمونه مورد تست و آزمایش قرار میگیرد تا از کیفیت آن اطمینان حاصل شده و برای ورود به بازار آماده شود.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 13:54 :: نويسنده : پیام عب


افراد کم‌خون بیشتر به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند

 

یک متخصص تغذیه گفت: افراد کم‌خون سیستم ایمنی ضعیفی دارند و به همین دلیل بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار دارند.

سید ضیاءالدین مظهری اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان مرکبات به وفور یافت می‌شود؛ مرکبات سرشار از ویتامین C است و این ویتامین یکی از آنتی اکسیدان‌های قوی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

وی گفت: مصرف مرکباتی مانند لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و نارنگی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مصرف آن همراه با غذاها جذب آهن را افزایش می‌دهد و کم خونی را جبران می‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: افرادی که به کم خونی ناشی از فقر آهن مبتلا هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها قرار دارند همچنین افراد کم خون بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی قرار دارند.

 

مظهری بیان داشت: توصیه می‌شود افراد برای درمان کم خونی خود اقدام کنند؛ رفع کم خونی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن افراد می‌شود و آنها کمتر در معرض عفونت‌های ویروسی قرار می‌گیرند چرا که این عفونت‌ها موجب بروز سرماخوردگی، زکام و آنفلوآنزا می‌شود. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 13:24 :: نويسنده : پیام عب


مصرف پنیر همراه با گردو استخوان‌ها را محکم می‌کند

 

یک کارشناس صنایع غذایی گفت: مصرف پنیر همراه با گردو برای برای استخوان‌سازی بسیار اهمیت دارد و استخوان‌ها را محکم می‌کند.

مرتضی مشایخ اظهار داشت: مصرف فرآورده‌های لبنی برای گروه‌های مختلف سنی از اهمیت خاصی برخوردار است به دلیل اینکه شیر یکی از بهترین مواد غذایی است.

 

وی گفت: مصرف شیر برای استخوان‌سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد و یک کاسه ماست، 2 لیوان دوغ یا 60 گرم پنیر برابر یک واحد شیر است.

این کارشناس صنایع غذایی بیان داشت: مصرف پنیر همراه با گردو می‌تواند برای استخوان‌سازی بسیار اهمیت داشته باشد به دلیل اینکه نسبت کلسیم به فسفر یک به یک است و مصرف آن استخوان را مستحکم‌تر می‌کند.

 

مشایخ اضافه کرد: مصرف شیر در تنظیم چربی بدن مؤثر است به دلیل اینکه چربی موجود در شیر در حد تناسب است و مصرف آن موجب کاهش چربی‌های دور شکم می‌شود.

وی افزود: مصرف کافی شیر و فرآورده های آن از بروز بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند و تقریباً 70 درصد از پروتئین‌های بدن را تأمین می‌کند.

 

این کارشناس صنایع غذایی با اشاره به اینکه ایرانیان شیر کمی مصرف می‌کنند، بیان کرد: در برخی از کشورها افراد سالانه 300 کیلوگرم شیر مصرف می‌کنند اما این میزان در کشور ما بسیار کمتر است.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 13:17 :: نويسنده : پیام عب


این پزشكان در آزمایشات جدید خود دریافته‌اند این تركیب موجود در روغن سیر موسوم به «دیالیل تری‌سولفید» می‌تواند مواد محافظت كننده‌ای را برای مراقبت از قلب پس از وقوع حمله قلبی در بدن آزاد كند از این تركیب می‌توان در طول جراحی قلب یا همزمان با درمان نارسایی قلبی استفاده كرد.

 

به گفته پزشكان، گاز سولفید هیدروژن در غلظت‌های پایین از قلب در برابر آسیب دیدگی محافظت می‌كند اما این گاز ناپایدار است و استفاده از آن به عنوان دارو كار دشواری است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بار پزشكان دانشگاه ایموری متوجه شدند كه می‌توانند با استفاده از «دیالیل تری‌سولفید» سولفید هیدروژن را به قلب برسانند و از این عضور حیاتی محافظت كنند. این پزشكان می‌گویند: ما اكنون در حال انجام مطالعاتی هستیم كه بتوانیم با تولید داروهای خوراكی فعال از روغن سیر، گاز سولفید هیدروژن را به قلب برسانیم.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 11 شهريور 1386برچسب:, :: 2:4 :: نويسنده : پیام عب

سلام  امروز 11شهریور  تولد پیام عب مدیریت وبلاگ است.

امروز یکی از بهترین روز های این وبلاگ است. 

شاد باشید.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
صفحه قبل 1 ... 48 49 50 51 52 ... 53 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها