بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 21:41 :: نويسنده : پیام عب

تعریف بهداشت روانی

«بهداشت روانی؛ یعنی داشتن احساس آرامش و امنیت درون و به دور بودن از اضطراب، افسردگی و تعارض های مزمن روانی. از منظر دیگر، بهداشت روانی؛ یعنی بهره مندی از سلامت ذهن و اندیشه و تفکر. درصد قابل توجهی از بیماری های جسمانی، ریشه روان شناختی دارند و بهره مندی از بهداشت روان می تواند بر سلامت جسم اثر مثبتی داشته باشد. از آن سو، سلامت جسم نیز بستر مناسبی برای رسیدن به احساس امنیت درون و سلامت ذهن و روان است».

نوع نگرش و باورهای آدمی درباره زندگی و محیط پیرامون خود و نیز تعهدات ارزشی و ویژگی های زندگی فردی و اجتماعی انسان، در بهره مندی از بهداشت روانی مطلوب بسیار اثر گذارند.

بهداشت روانی، قوانین مربوط به سلامت عاطفی را در برمی گیرد، به گونه ای که فرد بتواند مشکلات را به آرامی پشت سرگذارد؛ به شرط آنکه بداند چگونه از فشارهای روانی و نگرانی پیش گیری کند. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از «بهداشت روانی» به «سلامت روان و فکر» تعبیر کرده اند و می گویند: «سلامت فکر، عبارت است از قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران، تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضادها و تمایلات شخصی به طور منطقی، عادلانه و مناسب». 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 17:36 :: نويسنده : پیام عب

غیر قابل پیش‌بینی شدن وضعیت آب و هوا

حتما با پدیده «گرم‌شدن زمین»،‌ «گازهای گلخانه‌ای» و «معاهده کیوتو» آشنایی دارید.

تقریبا تمام مقالات علمی که در سال‌های اخیر در مورد بهینه‌سازی مصرف انرژی و یا استفاده از انرژی تجدید‌پذیر نوشته شده‌اند، هدف خود را جلوگیری از تولید و انتشار دی‌اکسیدکربن و جلوگیری از «گرم‌شدن زمین» ذکر کرده‌اند. اما «گرم‌شدن زمین» دقیقا چیست و چرا از چنین اهمیتی برخوردار است؟

«گرم شدن زمین» اصطلاحی است که شاید تنها در چند سال اخیر رایج شده و پیش از دهه 90 میلادی، اصطلاح «اثر گلخانه‌ای» و حتی بعضا «اثر پتویی» رواج بیشتری داشته است.

به طورکلی، زمین ما با انرژی وارده از خورشید، گرمای خود را به دست می‌آورد. این انرژی با برخورد به سطح زمین جذب شده و باعث گرم شدن سطح این کره می‌شود. اما تمام این انرژی جذب سطح زمین نشده و بخش عمده‌ای از آن به محض برخورد با سطح زمین به فضا پراکنده می‌شود.

گازهای گلخانه‌ای که بیشتر شامل بخار آب، دی‌اکسید کربن، متان و اوزون هستند، مانند شیشه ی گلخانه، جلوی خروج انرژی خورشیدی از سطح زمین را گرفته و باعث گرم‌تر شدن آن می‌شوند.

در این میان، بخار آب نقشی دوگانه دارد. چرا که به صورت ابر، هنگام ورود انرژی خورشیدی به سوی زمین آن را پراکنده می‌کند. به عبارت دیگر، بخار آب قبل از برخورد نور خورشید به سطح زمین آن را منعکس کرده و پس از جذب و دفع این انرژی در سطح زمین نیز مانع بازگشت آن به فضا می‌شود و زمین را گرم‌تر می‌کند.

گازهای گلخانه‌ای گرچه علت عمده گرم شدن زمین هستند، اما عوامل دیگری نیز در این پدیده موثرند. به عنوان مثال، می‌دانیم که سطح تیره نسبت به سطح روشن، توانایی بیشتری برای جذب نور خورشید دارد. به همین دلیل، دوده ناشی از موتورهای دیزل نیز که بر سطح ساختمان‌ها رسوب می‌کند و باعث «سیاه‌شدگی» آنها می‌شود، یکی از دلایل گرم شدن زمین است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 17:32 :: نويسنده : پیام عب

موفقیت چیست؟

همه ی انسان ها خواهان موفقیت اند.

بعضی افراد هر صبح که بیدار می شوند، در تلاش برای رسیدن به آن هستند، و در این راه حتی حاضرند به ضرر و زیان سایر افراد نیز کار کنند.

برای سایرین، کسب موفقیت به نظر غیر ممکن می رسد. آنها تصور می کنند که فقط افراد کمی قادرند به آن دست یابند و بقیه باید به همان چیزی که دارند شاد و راضی باشند.

این حرف ها خیلی هم دور از واقعیت نیست. اگر شما با قصد و هدف ناپاک و اشتباه به دنبال موفقیت باشید، هیچگاه به آن نخواهید رسید. مثل این است که بدون در دست داشتن نقشه، به شهری غریب سفر کنید.

زیگ زیگلار می گوید: "موفقیت مراحل متداوم دارد، یک اتفاق ناگهانی نیست." "یک مسافرت است نه یک مقصد."

جیم روهن موفقیت را اینگونه توصیف می کند: "...موفقیت باید به طرف شما بیاید، نه اینکه شما به دنبال آن باشید."

آیا نقشه ی کار دستتان آمد؟

نباید برای به دست آوردن آن عجله کنید، و این را هم بدانید که با شانس نیز به دست نمی آید. موفقیت را از کسی به ارث نمی برید، و نمی توانید آن را به زور از کسی بگیرید.

برای دستیابی به موفقیت باید زمانی طولانی به شدت و سختی تلاش کنید. دستیابی به آن قیمتی دارد و گاهی اوقات قیمتش بسیار بالاست. و معمولاً اکثر افراد آمادگی یا توانایی پرداخت این قیمت را ندارند.

اگر می بینید که خیلی وقت است موفقیت از شما دوری می کند، بدانید که ممکن است هدفتان نادرست بوده باشد.

باید قبول کنید که: 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 17:26 :: نويسنده : پیام عب

ثروتمندترين مرد كشور مالزي كه در حال حاضر در هنگ كنگ اقامت دارد با سرمايه اي معادل 5 ميليارد دلار در ليست ثروتمندترين هاي سال 2005 جهان قرار گرفته است. اگر چه قرار گرفتن نام او را در اين ليست بايد به انباشت دارايي هايش نسبت داد اما شهرت او در كشورهاي مالزي و حتي كشورهاي اطراف تنها به سبب مال و ثروتش نيست. دو ويژگي بارز اين پيرمرد 82 ساله كه از دوران جواني همراه او بوده است سبب برتري او از ديگران در اذهان عمومي شده است. ويژگي اول او نحوه زندگي و تعاملات اجتماعي اش مي باشد. او حتي در اين روزهاي پيري و كهنسالي همچون يك نجيب زاده با رعايت تمامي اصول و نرم هاي اجتماعي در مقابل ديدگان عموم ظاهر مي شود. كساني كه ساليان سال همراه او بوده اند هرگز لحظه اي را به ياد نمي آورند كه او برخوردي خارج از چارچوب قرار دادي خود به نمايش گذاشته باشد.
ويژگي دوم خنده رويي و خوش برخوردي اوست. اين مساله چنان دربين كساني كه با او آشنايي دارند به وضوح به نظر مي رسد كه آنها به طنز علت شيريني برخورد او را در سروكار داشتنش با شكر و تجارت آن مي دانند. نكته جالب اينجاست كه حتي در هنگام عقد قرار دادهاي مهم تجاري اين خنده رويي و خوش برخوردي بارها و بارها سبب كوتاه آمدن رقبا و طرفين قرار داد شده و پيروزي نهايي او را سبب گشته است. رفتار شيرين او با اطرافيان موجب شده تا مديران جواني كه هم اكنون تحت تعاليم آموزه هاي او مشغول فراگيري فنون تجارت هستند،با فراغ خاطر و بي هيچ دغدغه تمامي رمزو رازهاي موفقيت در كسب و كار را از او جويا شوند و در سمت هاي آتي خود به كار برند.
اما در تمامي اين مدت عليرغم داشتن اين صفات نيكو «kuok» همواره به عنوان مرد شماره يك امپراطوري اش فرمان مي راند و بر تمامي امور نظارت دارد مبادا كه لحظه اي اهدافش از ديدگان كارمندانش دور بماند و آنها به بيراهه روند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 17:24 :: نويسنده : پیام عب

آكوردئون یك آلت موسیقی است كه بر اصل دمه آهنگری و دمیدن هوا، ساخته شده است. صدا در اثر عبور با فشار هوا از زباله های فلزی كه روی دستگاه تعبیه شده اند به وجود می آید. رد پای پیشرفت و تكامل این وسیله موسیقی، شاید به سال های خیلی دوری باز می گردد.
زباله های فلزی كه قسمتی از این آلت موسیقی را تشكیل می دهند. برای اولین مرتبه به وسیله چینی های قدیم برای یك دستگاه موسیقی كه به چنگ معروف است، به كار برده شدند. بعداً در قرن شانزدهم فكر تعبیه قفسه های چوبی به آلتی كه بر اساس دم آهنگری ساخته می شد به وجود آمده و به این ترتیب آكوردئون اولیه پیدایش یافت.
بدیهی است كه در اثر باز و بسته شدن دمه كه موجب جریان هوا می شود، زباله های فلزی به ارتعاش در می ایند. به كلیدها یا دكمه های زبانه ها فشار آورده می شود و در نیتجه لرزش و نوسان، زبانه ها انواع آهنگ ها را در آكوردئون، به وجود می آوردند.


صفحه دكمه این آلت موسیقی، شبیه همان چیزی است كه در پیانو هم به كار رفته است و اختراعی است كه به قرن بیستم مربوط می شود. اولین آلت موسیقی كه می توان آن را جد آكوردئون فعلی دانست به وسیله شخصی اتریشی بنام دامیان در سال 1829 درست شد و به ثبت رسید.
آن طور كه معلوم است آكوردئون تا سال 1910 فقط در كشورهای اروپائی شهرت داشت و سپس با آمریكائی ها معروف گردید. این آلت موسیقی از آن تاریخ تا كنون به طرق زیادی تكامل یافته است و در سال 1937 برای اولین بار در یك اركستر سمفونیك مورد استفاده قرار گرفت. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 17:22 :: نويسنده : پیام عب

با وجود پیشرفتهای شگرفی که در زمینه های گوناگون دانش و فلسفه نصیب ما شده است باید اقرار کنیم که هنوز از چگونگی جهان آغازین و پیدایش آن چیزی نمی دانیم!
بر اساس اطلاعات به دست آمده از فضا عمر جهان چیزی در حدود ۱۴ میلیارد سال تخمین زده میشود و دانشمندان تصور می کنند که کل جهان هستی به طور کاملا ناگهانی و در پی یک انفجار بزرگ به نام BIG BANG پدید آمده است.
در این نظریه گفته شده است که در ابتدا جهانی وجود نداشت به جز یک نقطه ی بسیار کوچک که درون آن نقطه ذراتی بی نهایت ریز در حال چرخش بودند.این ذرات حتی از الکترون هم کوچک تر و ساده تر بودند و با سرعت زیادی در حال حرکت و انقباض بودند.بر اثر انقباض بیش از اندازه ی این ذرات دمای نقطه ی کوچک بسیار بالا رفت تا جایی که دیگر نمی توانست گرما را تحمل کند و از این رو ناگهان منفجر شد. و ذرات ریز و گازهای موجود در آن با سرعت بسیار زیاد در فضا منتشر شدند و کهکشانها و ستارگان و سپس سیارات را تشکیل دادند.
در قرآن نیز خداوند به انفجار بزرگ اشاره می کند و می فرماید:

 

آیا کافران ندیدند که آسمانها و زمین بسته بود و ما آنها را بشکافتیم؟{سوره انبیاء آیه ۳۰}
این آیه ی زیبا که به شکافته شدن یک هسته و تشکیل جهانی عظیم اشاره دارد می تواند ما را بر این نظریه استوارتر گرداند که جهان در ابتدا ذرهای بیش نبود همانطور که خود بشر نیز از ذره ای ناچیز خلق می شود.
اما چیزی که تا کنون مجهول مانده است دلیل وقوع این انفجار عظیم است که چرا ذرات منقبض شدند و سپس منفجر گشتند؟ به عبارت دیگر چنانچه پیدایش جهان را به انفجار بزرگ منوط بدانیم این پرسش مطرح می شود که وضعیت جهان قبل از انفجار چگونه بوده است؟ شاید تنها پاسخی که به این پرسش بتوان داد این است که جهان همیشه وجود داشته و نیستی در عالم افلاک مفهومی ندارد که البته می توان در این نظریه تردید داشت. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 17:20 :: نويسنده : پیام عب

برای توضیح درباره آنچه هنگام شکستن دیوار صوتی روی می دهد، ابتدا باید به صوت به چشم موجی با سرعت انتشار محدود نگاه کرد. همه شما با اثرات ناشی از محدود و نسبتا کم بودن سرعت صوت آشنایی دارید؛ بازتاب صدا در کوه، تاخیر زمانی در شنیدن صدای بلندگوهایی که یک چیز را پخش می کنند و شنیدن صدای رعد پس از دیدن برق. در سطح دریا و دمای 22درجه، امواج صوتی با سرعت 345متر بر ثانیه یا 1240کیلومتر در ساعت منتشر می شوند. هر چه دما و فشار کاهش یابد، سرعت صوت کم می شود، به طوری که برای هواپیمایی در ارتفاع 35هزار پایی - جایی که دما 54- درجه است سرعت صوت به 295متر در ثانیه یا 1060کیلومتر در ساعت می رسد. حالا یک منبع صوتی را تصور کنید که یک پالس در ثانیه در فضا پخش می کند. این پالسها را می توان به صورت پوسته های کروی از هوای پرفشار که با سرعت صوت بزرگ می شوند و صوت را منتشر می کنند تصور کرد (درست مانند دایره های ایجاد شده در سطح آب پس از پرتاب یک سنگ) به این کره ها جبهه های موج می گوییم. اگر چشمه ساکن باشد، این کره ها، مانند دایره های آب هم مرکز خواهند بود ؛ اما اگر منبع شروع به حرکت کند، این کره ها را در جهت حرکتش جابه جا خواهد کرد.

به طوری که فاصله کره ها از هم در یک طرف (در جهت حرکت) کمتر و در طرف مقابل بیشتر خواهد شد. (با رسم شکل این مطلب را خواهید دید). مقدار این جابه جایی بستگی به سرعت منبع نسبت به سرعت انتشار صوت دارد. هر چه سرعت منبع بیشتر باشد، به جبهه های موجی که در هر لحظه تولید می کند، نزدیکتر شده و بنابراین فاصله جبهه ها در مقابل منبع کمتر و کمتر می شود، تا این که در سرعت صوت، منبع به موج صوتی خود می رسد و با آن حرکت می کند. به طوری که جبهه های کروی امواج تولید شده همگی مقابل منبع انباشته می شوند. (مثل حلقه های تودرتو با شعاعهای مختلف که در یک نقطه بر هم مماسند). از نظر فیزیکی جبهه های موج نشاندهنده تغییرات فشار هوا هستند و همین تغییرات فشار است که گوش ما آن را به صورت صدا می شنود. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 17:15 :: نويسنده : پیام عب

آنتی‌ویروس به نرم‌افزاری گفته می‌شود که وظیفه پاکسازی و جلوگیری از ورود ویروس و عوامل مخرب به کامپیوتر را بر عهده دارد.
هسته مرکزی یک آنتی‌ویروس، موتور جستجوی آن است. این موتور از الگوریتم‌های جستجو برای بررسی لایه‌های مختلف فایل‌ها استفاده می‌کند. یکی از رقابت‌های تولید کنندگان آنتی ویروس، ساخت موتورهای پرسرعت و در عین حال دقیق است.
سوخت و نیروی محرکه موتور جستجوی آنتی‌ویروس، شناسه ویروس است. شناسه بخشی از رشته لایه‌های مختلف فایل‌ها را در بر دارد و مانند اثر انگشت برای هر ویروس یکتا است.
موتور جستجو با الگوریتم مخصوص خود میلیون‌ها فایل را در مدت زمان کوتاهی بررسی می‌کند و از شناسه‌ها برای ردیابی فایل‌های آلوده و مخرب استفاده می‌کند.


رفتار آنتی‌ویروس با ویروس معمولاً توسط کاربر تعیین می‌شود. پیش فرض بیشتر آنتی‌ویروس‌ها خنثی‌سازی فایل آلوده با از بین بردن کد مخرب است.
در حالتی که کد، قابل جداسازی نباشد آنتی‌ویروس آن را پاک و یا قرنطینه می‌کند. فایل‌هایی که در قرنطینه نگه‌داری می‌شوند از طریق هیچ برنامه‌ای قابل دسترسی نیستند.
یکی از مزیت‌های استفاده از آنتی‌ویروس‌های اصل و خرید قانونی آن‌ها این است که شرکت سازنده خود را موظف می‌داند تا از طریق به روزرسانی بانک شناسه‌ها، شما را در مقابل جدیدترین ویروس‌ها ایمن کند.
قابلیتی که بیشتر برنامه‌های آنتی ویروس در موتور جستجوی خود ایجاد می‌کنند، توانایی شناسایی رفتارهای مشکوک فایل‌ها و ایجاد سطوح دسترسی برای برنامه‌های مختلف است.
به این ترتیب اگر شناسه ویروسی در بانک آنتی ویروس موجود نبود، موتور جستجو به طور خودکار رفتار فایل‌ها را زیر نظر می‌گیرد و اگر رفتار مشکوکی مشاهده کند به کاربر اخطار می‌دهد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 17:13 :: نويسنده : پیام عب

به کوروش چه خواهیم گفت؟

اگر سر بر آرد ز خاک

اگر باز پرسد ز ما

چه شد دین زرتشت پاک

چه شد ملک ایران زمین

کجایند مردان این سرزمین

به کوروش چه خواهیم گفت؟

اگر دید و پرسید از حال ما

چه کردید بُرنده شمشیر خوش دستتان

کجایند میران سر مستتان

چه آمد سر خوی ایران پرستی

چه کردید با کیش یزدان پرستی

به شمشیر حق ، نیست دست

که بر تخت شاهی نشسته است ؟

چرا پشت شیران شکسته است ؟

در ایران زمین شاه ظالم کجاست ؟

 

هوا خواه آزادگی ،

پس چرا بی صداست ؟

چرا خامش و غم پرستید

کمر را به همت نبستید

چرا اینچنین زار و گریان شدید

سر سفره خویش مهمان شدید

چه شد عِرق میهن پرستیتان

چه شد غیرت و شور و مستیتان

سواران بی باک ما را چه شد

ستوران چالاک ما را چه شد

چرا مُلک تاراج می شود

جوانمرد محتاج می شود

چرا جشنهامان شد عزا

در آتشکده نیست بانگ دعا

چرا حال ایران زمین نا خوش است

چرا دشمنش اینچنین سر کش است

چرا بوی آزادگی نیست، وای

بگو دشمن میهنم کیست، های

بگو کیست این ناپاک مرد

که بر تخت من اینچنین تکیه کرد

که تا غیرتم باز جوش آورد

ز گورم صدای خروش آورد

به کوروش چه خواهیم گفت؟

اگر سر بر آرد ز خاک . 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 17:11 :: نويسنده : پیام عب

زندگینامه
نیما یوشیج كه نام اصلی اش علی اسفندیاری بود در سال 1276 شمسی در روستای یوش مازندران چشم به جهان گشود. پدرش ابراهیم خان نوری از راه كشاورزی و گله داری روزگار می گذرانید. ایام كودكی اش را در روستای خود به تحصیل پرداخت و از آنجا به تهران آمد تا در دبیرستان سن لویی كه یك مؤسسه متعلق به هیات كاتولیك رمی بود به تحصیل ادامه دهد. در این مدرسه یكی از معلمین وی نظام وفا بود كه در اثر تشویقهای او به سرودن شعر روی آورد. او زبان فرانسه را به خوبی فرا گرفت و با ادبیات اروپا آشنا شد. محمدرضا عشقی در روزنامه قرن بیستم بخشی از شعر افسانه نیما را منتشر كرد. نیما در سال 1317 شمسی جزو گروه كاركنان مجله موسیقی، مجله ماهانه وزارت فرهنگ در آمد. وی یك سلسله مقاله در این مجله نوشت و در آنها نظرات فیلسوفان را در خصوص هنر و تأثیر آثار اروپایی را در ادبیات بعضی از ممالك شرقی مورد بررسی قرار داد. او در سال 1328 ه.ش. در روابط عمومی و اداره تبلیغات وزارت فرهنگ مشغول به كار شد و بالاخره در سال 1338 شمسی در تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.

 

ویژگی سخن
نیما در نتیجه آشنایی با زبان فرانسه، با ادبیات اروپایی آشنا شد و ابتكار و نو آفرینی را از این رهگذر كسب كرد. او یكی از پایه های رهبری سبك نوین گردید و در این راه تلاش و سعی زیادی نمود. اشعار نخستین او با اینكه در قالب اوزان عروضی ساخته شده از مضامین نو و تخیلات شاعرانه برخوردار است كه در زمان خود موجب تحولی در شعر گردید. نیما در آثار بعدی خود اوزان شعر عروضی را می شكند و شعرش را از چارچوب وزن و قافیه آزاد می سازد و راهی تازه و نو در شعر می آفریند كه به سبك نیمایی مشهور می گردد.

معرفی آثار
از آثار او عبارت است از: شعر من، ماخ لولا، ناقوس، شهر صبح شهر شب، آهو و پرنده ها، دنیا خانه من است، قلم انداز، نامه های نیما به همسرش، عنكبوت، فریادهای دیگر، كندوهای شبانه، حكایات و خانواده سرباز، آب در خوابگه مورچگان، در سال 1364 مجموعه ای كامل از آثارش منتشر شد.

گزیده ای از اشعار 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 17:4 :: نويسنده : پیام عب

ـ آیا میدانید: اولین سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت ۴۰ سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش کبیر در ایران پایه گذاری کرد.

ـ آیا میدانید : کمبوجیه فرزند کورش بدلیل کشته شدن ۱۲ ایرانی در مصر و اینکه فرعون مصر به جای عذر خواهی از ایرانیان به دشنام دادن و تمسخر پرداخته بود ، با ۲۵۰ هزار سرباز ایرانی در روز ۴۲ از آغاز بهار ۵۲۵ قبل از میلاد به مصر حمله کرد و کل مصر را تصرف کرد و بدلیل آمدن قحطی در مصر مقداری بسیار زیادی غله وارد مصر کرد . اکنون در مصر یک نقاشی دیواری وجود دارد که کمبوجیه را در حال احترام به خدایان مصر نشان میدهد. او به هیچ وجه دین ایران را به آنان تحمیل نکرد و بی احترامی به آنان ننمود.

ـ آیا میدانید : داریوش کبیر با شور و مشورت تمام بزرگان ایالتهای ایران که در پاسارگاد جمع شده بودند به پادشاهی برگزیده شد و در بهار ۵۲۰ قبل از میلاد تاج شاهنشاهی ایران رابر سر نهاد و برای همین مناسبت ۲ نوع سکه طرح دار با نام داریک ( طلا ) و سیکو ( نقره) را در اختیار مردم قرار داد که بعدها رایج ترین پولهای جهان شد.

ـ آیا میدانید : داریوش کبیر طرح تعلیمات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به صورت کاملا رایگان بنیان گذاشت که به موجب آن همه مردم می بایست خواندن و نوشتن بدانند که به همین مناسبت خط آرامی یا فنیقی را جایگزین خط میخی کرد که بعدها خط پهلوی نام گرفت.

ـ آیا میدانید : داریوش در پایئز و زمستان ۵۱۸ – ۵۱۹ قبل از میلاد نقشه ساخت پرسپولیس را طراحی کرد و با الهام گرفتن از اهرام مصر نقشه آن را با کمک چندین تن از معماران مصری بروی کاغد آورد.

ـ آیا میدانید : کورش بعد از تصرف بابل ۲۵ هزار یهودی برده را که در آن شهر بر زیر یوق بردگی شاه بابل بودند آزاد کرد.

ـ آیا میدانید : داریوش در سال دهم پادشاهی خود شاهراه بزرگ کورش را به اتمام رساند و جاده سراسری آسیا را احداث کرد که از خراسان به مغرب چین میرفت که بعدها جاده ابریشم نام گرفت.

ـ آیا میدانید : اولین بار پرسپولیس به دستور داریوش کبیر به صورت ماکت ساخته شد تا از بزرگترین کاخ آسیا شبیه سازی شده باشد که فقط ماکت کاخ پرسپولیس ۳ سال طول کشید و کل ساخت کاخ ۸۰ سال به طول انجامید. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 16:51 :: نويسنده : پیام عب

1. در زندگی و معاشرت با دیگران ، نرم‌افزار باشیم ، نه سخت‌افزار.
2. برای پسوند فایل زندگی اجتماعی و خانوادگی ، از سه كاراكتر "ع"، "ش" و "ق"، استفاده كنیم نه چیز دیگر.
3. هیچ‌گاه قفل سی‌دی قلب مردم را نشكنیم كه "تا توانی دلی به دست آور ، دل شكستن هنر نمی‌باشد".
4. چنانچه در كاری شكست خوردیم ، آن را "Shut Down" نكنیم بلكه آن را "Restart" كنیم.
5. برای مانیتور زندگی‌مان ، بك‌گراند (Background) سبز یا آبی را در نظر بگیریم نه سیاه یا دودی.
6. برای سیستم قلبمان از مانیتورهای تخت و صاف (Flat) استفاده كنیم.
7.برای حل اختلافات زناشویی ، روی گزینه " گذشت و ایثار "، دابل كلیك (Double click) كنیم.
8. برای فایل‌های اسرار زندگی‌مان ، پسورد (password) بگذاریم و آن را مخفی (Hidden) كنیم.
9. همواره پیش از سخن گفتن ، سی پی یوی فكرمان را به كار بیندازیم.
10. بر صفحه مشكلات مردم ، كلید F1 باشیم و آنان را كمك و راهنمایی (Help) كنیم.

11. اگر شخصیت ما بزرگ و والاست ، این نوع شخصیت ، نباید به ما اجازه دهد كه با هر كسی چت (Chat) كنیم و هر كسی با ما چت كند.
12. اگر از كسی بدی و كم‌لطفی دیدیم ، آن را "Save" نكنیم بلكه آن را "Delete" نماییم و حتی آن را از ریسایكل‌بین (Recyclebin) قلب مان كاملاً محو كنیم.
13. به دیگران اجازه ندهیم در "سی دی رام" زندگی‌مان هر نوع "سی دی" را كه بخواهند ، قرار دهند.
14. خانه و دفتر كارمان ، به روی مردم نیازمند ، "Open" باشد.
15. برای حل اختلافات زناشویی ، روی گزینه " گذشت و ایثار"، دابل كلیك (Double click) كنیم.
16. تا حرف كسی تمام نشده ، اسپیكر (Speaker) خود را روشن نكنیم.
17. در سایت زندگی شخصی‌مان ، یك رُوم (Room) به نام مشكل‌گشا (Moshkelgosha) بسازیم تا دیگران با ما چت (Chat) كنند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : پیام عب

پروفسور فلسفه با بسته سنگینی وارد کلاس درس فلسفه شد و بار سنگین خود را روبروی دانشجویان خود روی میز گذاشت.
وقتی کلاس شروع شد، بدون هیچ کلمه ای، یک شیشه بسیار بزرگ از داخل بسته برداشت و شروع به پر کردن آن با چند توپ گلف کرد.
سپس از شاگردان خود پرسید که، آیا این ظرف پر است؟
و همه دانشجویان موافقت کردند.
سپس پروفسور ظرفی از سنگریزه برداشت و آنها رو به داخل شیشه...
ریخت و شیشه رو به آرامی تکان داد. سنگریزه ها در بین مناطق باز بین توپ های گلف قرار گرفتند؛ سپس دوباره از دانشجویان پرسید که آیا ظرف پر است؟ و باز همگی موافقت کردند.
بعد دوباره پروفسور ظرفی از ماسه را برداشت و داخل شیشه ریخت؛ و خوب البته، ماسه ها همه جاهای خالی رو پر کردند. او یکبار دیگرپرسید که آیا ظرف پر است و دانشجویان یکصدا گفتند: "بله".
بعد پروفسور دو فنجان پر از قهوه از زیر میز برداشت و روی همه محتویات داخل شیشه خالی کرد. "در حقیقت دارم جاهای خالی بین ماسه ها رو پر می کنم!" همه دانشجویان خندیدند.
در حالی که صدای خنده فرو می نشست، پروفسور گفت: " حالا من می خوام که متوجه این مطلب بشین که این شیشه نمایی از زندگی شماست، توپهای گلف مهمترین چیزها در زندگی شما هستند – خدایتان، خانواده تان، فرزندانتان، سلامتیتان ، دوستانتان و مهمترین علایقتان- چیزهایی که اگر همه چیزهای دیگر از بین بروند ولی اینها باقی بمانند، باز زندگیتان پای برجا خواهد بود.
اما سنگریزه ها سایر چیزهای قابل اهمیت هستند مثل کارتان، خانه تان و ماشی نتان. ماسه ها هم سایر چیزها هستند- مسایل خیلی ساده." 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 16:44 :: نويسنده : پیام عب

مردی دختر سه ساله ای داشت. روزی مرد به خانه آمد و دید كه دخترش گران ترین كاغذ زرورق كتابخانه اورا برای آرایش یك جعبه كودكانه هدر داده است . مرد دخترش را به خاطر اینكه كاغذ زرورق گرانبهایش را به هدر داده بود تنبیه كرد و دخترك آن شب را با گریه به بستر رفت وخوابید.
روز بعد مرد وقتی از خواب بیدار شد دید دخترش بالای سرش نشسته است و آن جعبه زرورق شده را به سمت او دراز كرده است. مرد تازه متوجه شد كه آن روز، روز تولدش است و دخترش زرورق ها رابرای هدیه تولدش مصرف كرده است. او با شرمندگی دخترش را بوسید و جعبه را از او گرفت و در جعبه را باز كرد. اما با كمال تعجب دید كه جعبه خالی است، مرد بار دیگر عصبانی شد به دخترش گفت كه جعبه خالی هدیه نیست وباید چیزی درون آن قرار داد. اما دخترك با تعجب به پدر خیره شد وبه او گفت كه نزدیك به هزار بوسه در داخل جعبه قرار داده است تا هر وقت غمگین بود یك بوسه از جعبه بیرون آورد و بداند كه دخترش چقدر دوستش دارد!! 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 16:42 :: نويسنده : پیام عب

هدفونی از جنس آینده
می‌خواهید هدفون خود را به‌دیگران بدهید اما دلتان نمی‌آید بعد از آن هدفون را در گوش خود بگذارید؟ گوشتان حساس است و از شنیدن صدا از طریق هدفون سرتان درد می‌گیرد؟ چاره كار شما در دستان نك‌فون است. نك‌فون به جای گوش، گردن را نشانه رفته است و آنجا قرار می‌گیرد. صدا از طریق نت‌فون به گوش می‌رسد.

 

 

ماوس ضد استرس
ماوس‌های استاندارد نزدیك به 2دهه در خدمت بشریت بوده‌اند، اما این باعث نمی‌شود كه شركت‌ها به‌فكر ارتقای آن‌ها نباشند. این ماوس كه نوآوری هم در آن نهفته است، پوسته‌ای ژله مانند دارد و قابل فشردن است. با داشتن این ماوس، اگر رئیس‌تان با شما بدخلقی كرد، به‌جای كوبیدن مشت روی میز، می‌توانید ماوس خود را فشار دهید تا آرام شوید.

 

به‌آینده خوش آمدید
قفل در با قابلیت تشخیص صورت، یكی از جدیدترین دستاوردهای فناوری است كه با تركیب چند دوربین دید در شب، قابلیت ایجاد فضای سه‌بعدی برای چهره را دارد. این دستگاه تا 500 صورت را به‌خاطر می‌سپارد و در شركت‌ها نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. هر كدام از این دستگاه‌ها 456دلار قیمت دارد.

 

بازی با تفنگ خوب
وقتی برای یك ماوس 80 دلار پول می‌پردازید، حتما انتظار دارید كه ماوسی شگفت‌انگیز باشد. ایمپراتور، آخرین ماوس مخصوص بازی شركت ریزر، كاملا انتظار شما را برآورده می‌كند. ظاهر زیبا، سنسور نور 5600نقطه در اینچ و دكمه‌های قابل تنظیم كناری از ویژگی‌های این ماوس زیبا و خارق‌العاده به‌شمار می‌روند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 16:39 :: نويسنده : پیام عب

به دنبال افزایش محبوبیت رایانه‌های همراه نزد کاربران، کارشناسان مرکز تحقیقاتی PCworld در یک بررسی جدید نام و مشخصات 10 لپ‌تاپ برتر جهان را معرفی کردند.

EliteBook 8440w شرکت اچ‌پی: این لپ‌تاپ یک صفحه‌کلید استاندارد را در خود جای داده که برای تایپ متن‌های طولانی بسیار مناسب است. این صفحه‌کلید مهم‌ترین عامل افزایش فروش این محصول محسوب می‌شود. قیمت این محصول بین 1200 تا 1400 دلار است.

Envy 13 شرکت اچ‌پی: این لپ‌تاپ شباهت زیادی به سری رایانه‌های قابل‌حمل MacBook اپل دارد و طراحی زیبا و بدنه باریک آن باعث شده است تا عموم کاربران سراغ آن بروند. اگرچه قیمت این محصول اندکی گران است، اما زیبایی آن باعث شده است فروش بالایی در بازار داشته باشد. قیمت این لپ‌تاپ پیشرفته 1449 دلار است.

ThinkPad SL610 شرکت لنوو: این لپ‌تاپ با نام 22U-2847نیز شناخته می‌شود و برای کاربران تجاری و دانشجویان بهترین گزینه است. فناوری‌های پیشرفته و قیمت ارزان این محصول باعث شده است فروش بالایی در بازار داشته باشد. قیمت این لپ‌تاپ 899 دلار است.

MacBook Pro شرکت اپل: شرکت اپل مدل‌های مختلف سری لپ‌تاپ‌های MacBook Pro را روانه بازار می‌کند. اما مدل 15 اینچی آن با پردازنده 8/2 گیگاهرتزی بیشترین فروش را داشته است. این لپ‌تاپ که نخستین بار در ژوئن 2009 وارد بازار شد، زیبایی خاصی دارد و بسیار باریک طراحی شده است. باتری این لپ‌تاپ منحصر به‌فرد انرژی مورد نیاز کاربر را برای مدت طولانی در خود نگه می‌دارد. قیمت کنونی این لپ‌تاپ در بازارهای جهانی 1999 دلار است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 16:37 :: نويسنده : پیام عب

به نقل از پایگاه اینترنتی TheRegister یک وبلاگ ایتالیایی جزئیات مربوط به ویندوز هشت مایکروسافت را افشاء کرد.
این اطلاعات که از اسلایدهای محرمانه‌ای که مایکروسافت در اختیار شرکای سخت افزاری خود در مورد ویندوز هشت قرار داده بود به دست اورده شده است دارای نکات جالبی است
بر طبق این اسلایدها ،ویندوز جدید برای توسعه انلاین خود به طور کامل از الگوهای شرکت اپل بهره گرفته است که می‌توان به صورت خاص به راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین نرم افزاری برای این ویندوز اشاره کرد.

 


البته این فروشگاه انلاین به صورت محدود پیشتر برای ویندوز موبایل ۷ و پخش کننده موسیقی Zune راه‌اندازی شده بود .
برنامه های این فروشگاه نرم‌افزاری به صورت مستقیم از خود ویندوز قابل خرید و سفارش است و بعد از خرید برنامه به صورت مستقیم بر روی رایانه شما بارگذاری می‌شود.

در ضمن ویندوز هشت دارای بهترین پشتیبانی از صفحات مولتی تاچ به همراه سیستم شناسایی کاربر از طریق چهره و همچنین سیستم جدید مدیریت اسناد و مدارک است ویندوز هشت دارای یک سرویس تنظیم منابع انرژی خواهد بود تا کاربر وقتی از برنامه‌ها استفاده نمیکند خود رایانه به حالت تنظیم مصرف بهینه انرژی هدایت شود.
این ویندوز که قبل ازسال ۲۰۱۲ عرضه نخواهد شد بیشترین تمرکز خود را بر روی تبلت‌ها گذاشته و به نوعی یک یوندوز انلاین به حساب می اید و در من به نقل از برخی منابع این ویندوز دارای سرویس ابری برای ذخیره‌سازی فایل‌های کاربران پرمیوم خود نیز است که کاربران بر اساس بهای که می‌پردازند و نوع سرویسی که خریداری می‌کنند دارای خدمات گوناگونی خواهند بود. بر روی افیس آنلاین بیترین تمرکز را خواهد داشت.

 

 

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که مایکروسافت اعلام کرده که تاکنون در حدود ۱۵۰ میلیون لایسنس ویندوز هفت را به فروش رسانده و همچنان قدرت بلامنازع بازار سیستم عامل‌های رایانه‌ای است.
برای مشاهده ی كامل اسلایدها می توانید به اینجا مراجعه كنید. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 14:31 :: نويسنده : پیام عب



یک سوسک حمام می‌تواند 9 روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد.

یک کوروکودیل نمی‌تواند زبانش را بیرون در بیاورد.

حلزون می‌تواند 3 سال بخوابد.

به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می‌ترسند تا از مرگ!

اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ‌وقت تمام نخواهد شد.

خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال 1987 توانست 40000$ صرفه‌جویی کند.

ملت آمریکا بطور میانگین روزانه 73000 متر مربع پیتزا می‌خورند.

چشم‌های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.

بچه‌ها بدون کشکک زانو متولد میشوند. کشکک‌ها در سن 2 تا 6 سالگی ظاهر می‌شوند.

کوبیدن سر به دیوار 150 کالری در ساعت مصرف می‌کند.

پروانه‌ها با پاهایشان می‌چشند.

گربه‌‌ها می‌توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند در حالیکه سگ‌ها کمتر از 10 تا!

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 14:25 :: نويسنده : پیام عب


آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)
آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما / آفتابی جنوبی (لاتین، یونانی)
آلبانی: سرزمین کوه نشینان
آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی، ژرمنی)
آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود
اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)
اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)
ازبکستان: سرزمین خودسالارها (سغدی، ترکی، فارسی دری)
اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی (فنیقی)
استرالیا: سرزمین جنوبی (لاتین)
استونی: راه شرقی (ژرمنی)
اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)
اسکاتلند: سرزمین اسکات ها (لاتین)
افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)
اکوادور: خط استوا (اسپانیایی)
الجزایر: جزیره ها (عربی)
السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)
امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یکپارچه عربی (عربی)
اندونزی: مجمع الجزایر هند (فرانسوی)
انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)
اوروگوئه: شرقی
اوکراین: منطقه مرزی (اسلاوی)
ایالات متحده امریکا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی
ایتالیا: شاید به معنی ایزد (یونانی)
ایران: سرزمین آریایی ها٬ برگرفته از واژهٔ «آریا» به معنی نجیب و شریف
ایرلند: سرزمین قوم ایر (انگلیسی)
ایسلند: سرزمین یخ (ایسلندی)
باهاما: دریای کم عمق یا ریشدارها (اسپانیایی)
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 14:13 :: نويسنده : پیام عب


زندگی رسم خوشايندی است.

زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ،

پرشی دارد اندازه عشق.

زندگی چيزی نيست، که لب طاقچه عادت از ياد من و تو برود.

زندگی جذبه دستی است که می چيند.

زندگی نوبر انجير سياه، در دهان گس تابستان است.

زندگي، بعد درخت است به چشم حشره.

زندگی تجربه شب پره در تاريکی است.

زندگی حس غريبی است که يک مرغ مهاجر دارد.

زندگی سوت قطاری است که در خواب پلی می پيچد.

زندگی ديدن يک باغچه از شيشه مسدود هواپيماست.

خبر رفتن موشک به فضا،

لمس تنهايی ماه،

فکر بوييدن گل در کره ای ديگر.

زندگی شستن يک بشقاب است.

زندگی يافتن سکه دهشاهی در جوی خيابان است.

زندگی مجذور آينه است.

زندگی گل به توان ابديت،

زندگی ضرب زمين در ضربان دل ها،

زندگی هندسه ساده و يکسان نفس هاست.

هرکجا هستم، باشم،

آسمان مال من است.

پنجره، فکر، هوا، عشق، زمين مال من است.

چه اهميت دارد

گاه اگر می رويند

قارچ های غربت؟

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
موضوعات
پيوندها