بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید

«شعر روز مادر»


مادرم ای بهتر از فصل بهار

مادرم روشن تر از هر چشمه سار

مادرم ای عطر ناب زندگی

مادرم ای شعله ی بخشندگی

مادرم ای حوری هفت آسمان

مادرم ای نام خوب و جاودان

مادرم ای حس خوب عاشقی

مادرم خوشتر ز عطر رازقی

مادرم ای مایه ی آرامشم

مادرم ای واژه ی آسایشم

مادرم ای جاودان در قلب من

مادرم ای صاحب این جسم و تن

مادرم می خواهمت تا فصل دور

مادرم پاینده باشی پر غرور

مادرم روزت مبارک ناز من

مادرم تنها تویی آواز من

 

بقیه در ادامه مطلب

نظریادتون نره...

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...

اگر از کاربران در خیابان بخواهید اولترابوک را تعریف کنند، اغلب به چشم های شما زل زده و از ادبیات گسترده ای برای توصیف آن استفاده می کنند.
عمومی ترین تعریف اولترابوک را می توان ایجاد دستگاهی جدید مبتنی بر انقلاب در نوت بوک تلقی کرد که سبک تر، ظریف تر و قدرتمندتر از دستگاههای 4، 5 سال پیش بوده و کاربران با آن احساس راحتی و غرور بیشتر می کنند.
لمسی بودن اسکرین، عمر باطری بیشتر از قبل، یو اس بی نسخه سه و در نهایت ویندوز 8 را می توان از ملحقات بعدی اولترابوکها دانست که در تحول این دستگاه نقش داشته اند.
با این اوصاف می خواهیم به سراغ اولترابوک های مبتنی بر ویندوز 8 برویم و آنها را
مقایسه کنیم:

بقیه در ادامه مطلب.....

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...

فلش مموری یک بار مصرف ساخته شد
گاهي اوقات نياز به داشتن يک عدد حافظه فلش ساده، درست مانند نياز به داشتن يک عدد چسب زخم، ضروري است.
فلش مموری یکی از کاربردی ترین تجهیزات رایانه ای در ایران و جهان است و به همین خاطر شرکتهای بزرگ فناوری جهان، هر روز حافظه‌هاي فلش جالب و پيشرفته ‌اي به بازار عرضه مي‌ کنند.
ولي گاهي اوقات نياز به داشتن يک عدد حافظه فلش ساده، درست مانند نياز به داشتن يک عدد چسب زخم، ضروري است و نمی شود برای رفع نیاز، ترفند یا راه حلی فوری قابل کشف نیست.
اما شرکتهای فناوری، محصولی را طراحی کرده اند که در اين مواقع به راحتي کار کاربران را راه مي‌اندازد. این وسیله نوعي حافظه فلش فوري است که در اندازه يک کارت تلفن طراحي شده و 4 عدد حافظه فلش در آن تعبيه شده است که کاربر در هنگام نياز فوري مي‌ تواند يکي از آن‌ها را از بقيه جدا کرده و استفاده کند.
جنس اين محصول 4 گيگابايتي 100 درصد قابل بازيافت بوده و از جنس خمير کاغذ است و در تبلیغات آن تاکید شده که کاربر مي‌ تواند بقيه این فلش ها را کنار گذاشته و در صورت نياز از آن‌ها استفاده کند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

در روزی که شاهد انتشار گزارش مالی سامسونگ بودیم، از یک گلکسی جدید هم مطلع شدیم. تلفنی به نام Galaxy Core که قرار است شبیه به گلکسی S4 باشد اما با قیمتی نسبتا ارزان و مشخصاتی پایین به بازار ارایه خواهد شد. ضمن اینکه به احتمال زیاد این تلفنی دو سیم کارته است. می توانید این تلفن را از نظر مشخصات و قابلیت ها با تلفن هایی مانند گلکسی S3 مینی یا S2 مقایسه کنید. گفته می شود گلکسی کور تلفنی ۴.۳ اینچی است که رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسلی دارد. پردازشگر آن هم دو هسته ای با سرعت ۱٫۲GHz است.


رم گلکسی Core معادل ۷۶۸ مگابایت است و با اندروید ۴٫۱ وارد بازار خواهد شد که در این مورد همراه با آخرین نسخه اندروید نیست و عقب به حساب می آید. گلکسی کور سامسونگ با دوربینی ۵ مگاپیکسلی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی وارد بازار می شود و جی پی اس، وای فای و بلوتوث ۴٫۰ دارد. باطری هم ۱۸۰۰mAh خواهد بود. این تلفن احتمالا با قیمتی حدود ۲۸۰ دلار به بازار ارایه خواهد شد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 14:6 :: نويسنده : پیام عب

عرش نیوز :

با فروش ۱ میلیون عدد خودرو، « فورد » در سال گذشته پرفروش‌ترین خودرو در جهان اعلام شد. فروش این خودرو در سال گذشته در چین با افزایش ۵۱ درصدی و در آمریکا با رشد ۴۰ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، شرکت آمریکایی فورد در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدل سواری "فورد فوکس"(Ford Focus) سال گذشته پرفروش ترین خودرو در سطح جهان بوده است.
در سال ۲۰۱۲ شرکت فورد نزدیک به ۱.۰۲ میلیو عدد خودروی سواری ۲ در و ۴ در با سوخت بنزین روانه بازار کرده بود و گفته می‌شود افزایش فروش آنها در آمریکا ۴۰% و و در چین ۵۱% بوده است. جیم فارلی، یکی از مدیران بخش بازاریابی فورد در بیانیه‎ای که از سوی این شرکت منتشر شد، با اعلام تبریک نسبت به این موفقیت بزرگ می‌گوید: فروش تولیدات ما از استقبال بالایی در میان مصرف‌کنندگان در کل جهان برخوردار بوده است. فارلی می‌افزاید: با استراتژی "وان فورد"(One Ford) که در واقع تولید در سطح جهان را هدف قرار داده است، ما در شرایطی هستیم که می‌توانیم در سطح مناسبی تولید کنیم و با ایجاد رابطۀ مناسب میان کیفیت و قیمت، محصولات خوبی به مشتریان در کل جهان عرضه کنیم. 

بقیه در ادامه مطلب و نظر یادتون نره ....

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 13:29 :: نويسنده : پیام عب

~> تاریخ نوروز و تحولات کمی و کیفی آن <~
 

تاریخ ِ آغاز ِ مراسم باشکوه عید نوروز به جمشید شاه بازمی گردد. او که در زمان سلطنت در آبادانی ِ ایران و آسایش خاطر ِ مردم از هجوم بیگانگان ، نقش بسیاری داشت. روزی سفر یا در واقع معراجی با تخت زرینش به آسمان ( بسوی خورشید ) داشت ، پس از بازگشت دین را تجدید و آن روز را (( نوروز)) نامید.
این گاهنبار ( جشن ) ( که از آن در گاتهای زرتشت نامی برده نشده و تنها در یکی از یشتها بنام فروردین یشت ، ذکر و ستایش این گاه نگاشته شده ) پس از جمشید شاه سال به سال بر اهمیت و فراگیری آن افزوده شد.
در زمان هخامنشیان و ساسانیان نوروز بعنوان سنتی فراگیر و بسیار باشکوه چه در دربار شاهان و چه در خانه های مردم عامه ( نه فقط زرتشتیان ) اجرا می شده.

 

~> آداب و رسم و رسوم ایرانی <~

خريد لباس عيد

از يکی دو ماه به نوروز مانده شيرازی ها به بازار مي روند و لباس عيدشان را می خرند پارچه هايي معمولاً خريداری می شود که دارای رنگ روشن و سرخ يا زرد باشد و معتقد بودند اگر لباس را خودشان بدوزند پارچه آن را روزهای دوشنبه يا جمعه قيچی کنند و نيز معتقد بودند که روز پنج شنبه ساعت سنگين است و لباس مدتی روی دست می ماند تا دوخته شود. روز سه شنبه اگر بريده شود نصيب دزد يا مرده شور خواهد شد و روز چهار شنبه می سوزد وسايل خانه نيز بايد عوض شود و يا تميز گردد. پختن نان شيرين از جمله کارهايي است که حتماً بايد قبل از عيد و برای عيد انجام بگيرد .

سبز کردن گندم، عدس، تره تيزک، ده پانزده روز به عيد مانده در خانه های شيراز صورت می گيرد. برای اين کار از ظرفی استفاده می کنند که از جنس مس يا روی باشد و بعد مقداری دانه ابتدا به سلامتی امام زمان می ريزند و به ترتيب بعد از آن نام اعضای خانواده را می آورند . 

بقیه در ادامه مطلب و نظر یادتون نره ....

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, :: 11:51 :: نويسنده : پیام عب

سخت افزار چیست؟


کامپیوتر شما (کامپیوترهای شخصی) سیستم ، که متشکل از اجزای بسیار. برخی از آن دسته از اجزا ، مانند ویندوز ایکس پی ، و تمام برنامه های دیگر خود ، نرم افزار هستند. چیزهای را که در واقع می توانید ببینید و لمس ، و احتمالا شکستن اگر شما آن را به بیرون پرتاب پنجره طبقه پنجم ، سخت افزار است.

نه هر کسی دقیقا همان سخت افزار. اما کسانی از شما که باید یک سیستم رومیزی ، مانند مثال نشان داده شده در شکل 1 ، احتمالا بسیاری از قطعات نشان داده شده در این رقم همان. کسانی که از شما با رایانه های نوت بوک احتمالا بسیاری از قطعات مشابه دارد. فقط در مورد شما همه مولفه ها به صورت یک واحد به اندازه کتاب های قابل حمل یکپارچه شده است.

http://iranom.loxblog.com/

شکل 1
واحد سیستم کامپیوتر واقعی است ؛ هر چیز دیگری است به نام دستگاه جنبی. واحد سیستم کامپیوتر شما احتمالا حداقل یک درایو فلاپی دیسک ، و یک درایو سی دی یا دی وی دی ، را که شما می توانید دیسک های فلاپی و سی دی وارد کردن. یکی دیگر از هارد دیسک وجود دارد ، به نام دیسک سخت در داخل واحد سیستم ، همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است. شما می توانید که دیسک را حذف کنید ، و یا حتی آن را ببینید. اما آن وجود دارد. و هر آنچه را که در حال حاضر "را در کامپیوتر شما" است که در واقع در دیسک سخت ذخیره می شود. (ما می دانیم که این به این دلیل است که هیچ جای دیگری در داخل کامپیوتر که در آن شما می توانید اطلاعات ذخیره وجود دارد!).

http://iranom.loxblog.com/

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:, :: 14:55 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/

وقایع ۲۲ بهمن

در این روز به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.

در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

 

تصمیم شورای عالی ارتش

ساعت ۱۰ بامداد روز ۲۲ بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و به امضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.

{بقیه در ادامه مطلب}

http://iranom.loxblog.com/

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, :: 11:38 :: نويسنده : پیام عب

 http://iranom.loxblog.com/

 ماه ربیع الاول سومین ماه از ماههای قمری و از ماه های فرخنده برای شیعیان است. حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت خجسته آن حضرت و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج خجسته شان با حضرت خدیجه علیها السلام، آغاز امامت امام مهدی (عج)، عیدالزهرا و هلاکت یزید بن معاویه از جمله حوادث فرخنده این ماه است.


در این ماه خجسته، نسیم سحری جان مایه عشق را به گستره خاکیان می فرستد. شاخه های مهربان درختان، گونه به رنگ فلق می سایند. آبشاری از نور، خنده های شادمان خورشید را به زمینیان می بخشد و جوشش از شکوه آسمان را در بر می گیرد. جوانه های تبسم لب ها را شاداب از طراوت تغزلی دیگر کرده و همگی قدوم نوزادی را که سبب آفرینش است تبریک می گویند که یا محمّد! به جمع خاکیان دوستدارت خوش آمدی!

شامگه میلادت جاری شور و سرور، در کوچه های خلوت مکه، حکایتی تازه داشت و باد در گوش بلندترین نخل ها از پیش، خبر می برد و مژدگانی می گرفت. کنگره های کاخ ستم لرزیدند. دریاچه های کفر خشک شدند. آتشکده های الحاد به سردی گراییدند و آغوش اسلام به مولود خجسته خود مباهات کرد. محمّد آمد! ثمره خلقت آمد! پیامبر مهر به سرای دنیا خوش آمد!

ای بهار آفرینش! ای سبب خلقت! ای دستاویز هستی! مقدمت گلباران! ای آفتاب فروزان ادیان الهی! ای آخرین فرستاده حق به سوی بشر! کعبه از آمدنت در شادی است و آسمان مکه همراز شب های تنهایی خود را یافته است. شیشه کفر شکسته و خبر آمدنت در گوش ادیان و اعصار طنین انداخته است. قدومت مبارک ای پیام آور صلح و دوستی! ای تو که از حق آمدی و به حق برانگیخته شدی. آفتاب جهان فروز و عالم تاب توحید هستی که برف ظلم را آب کرده و نوید بهار می دهی! نامت بلند و دینت پاینده باد!


 http://iranom.loxblog.com/

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 10:57 :: نويسنده : پیام عب

IRANOM.LOXBLOG.COM

نام: قاسم (ع)


نام پدر: امام حسن(ع)


نام مادر: رَمله (معروف به امّ ابی‌بکر)


تاریخ ولادت: اوائل سال 48 هجری قمری


مدت عمر: 13 سال (بعضی سن او را 14 سال هم نوشته اند)


تاریخ شهادت: عاشورای سال 61 هجری قمری در کربلا


قاتل: عمروبن سعد(نفیل) اَزُدی


محل دفن: کربلای معلی

بقیه در ادامه مطلب

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, :: 11:46 :: نويسنده : پیام عب

iranom.loxblog.com/

وقتی نام عاشورا به گوش می‌رسد، آتش سوزناکی از غم، دل را در بر می‌گیرد و اشک، امان را می‌برد. وقایع دردناک عاشورا تا بعد از ظهر که هنگامه شهادت امام حسین علیه السلام بود یکسری جنایات را به خود دید و از شهادت امام حسین (علیه السلام) به بعد سرزمین کربلا شاهد فجایع و جنایاتی خاص در مورد اهل بیت پیامبر بود.

سال ۶۱ ه.ق عصر روز دهم محرم لشکر یزید بعد از این که امام حسین (علیه‌السلام) را به شهادت رساند به دستور فرماندهان خود دست به غارت و آتش زدن خیمه‌ها و آزار و اذیت خاندان نبوت زدند.

آن نامردان به سوی خیمه‌های حرم امام حسین (علیه‌السلام) روی آوردند و اثاث و لباسها و شتران را به یغما بردند و گاه بانویی از آن اهل‌بیت پاک با آن بی‌شرمان بر سر جامه‌ای در کشمکش بود و عاقبت آن لعنت شدگان الهی جامه را از او می‌ربودند.(۱)

دختران رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و حریم او از خیمه‌ها بیرون آمده و می‌گریستند و در فراق حامیان و عزیزان خود شیون و زاری می‌نمودند…………. 

بقیه در ادامه مطلب و نظر یادتون نره .........

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 5 آبان 1391برچسب:, :: 15:37 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/

در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۵ گوگل شرکت اندروید در پالو آلتوی کالیفرنیا را خرید. شرکت کوچک اندروید که توسط اندی روبین، ریچ ماینرز، نیک سیرز و کریس وایت پایه‌گذاری شده بود، در زمینه تولید نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی برای تلفن‌های همراه فعالیت می‌کرد. اندی روبین مدیر ارشد اجرایی این شرکت پس از پیوستن اندروید به گوگل به سمت قائم‌مقام مدیریت مهندسی این شرکت و مسئول پروژه اندروید در گوگل منصوب شد. تیم اندروید به رهبری روبین فعالیت خود را برای تولید پلتفرم موبایل مبتنی بر کرنل لینوکس آغاز کردند و نتیجه اولیه این پروژه در کنفرانس خبری شرکت گوگل در ۵ نوامبر سال ۲۰۰۷، مطرح کردن «اتحادیه گوشی باز» یا Open Handset Alliance بود. ۳۴ شرکت فعال در زمینه تولید نرم‌افزار، تولید گوشی‌های تلفن همراه، اپراتور تلفن همراه و تولیدکننده نیمه رساناها و پردازنده‌های تلفن همراه اعضای بنیان‌گذار این اتحادیه بودند. در میان نام‌های مشهور در بین اعضای مؤسس، شرکت‌هایی چون سامسونگ، ال جی، موتورولا، اچ تی سی، T-Mobile، NTT DoCoMo، اینتل، Nvidia، تگزاس اینسترومنتس، کوآلکام، برادکام، تلفونیکا، اسپرینت، eBay و البته گوگل به چشم می‌خوردند. اریک اشمیت مدیر ارشد اجرایی گوگل در این مراسم گفت: «اعلام امروز بسیار جاه‌طلبانه‌تر از معرفی تنها یک تلفن گوگلی است که در چند هفته اخیر توسط رسانه‌ها پیش‌بینی شده بود. از دیدگاه ما پلتفرمی که ما ارائه کرده‌ایم، هزاران تلفن گوناگون را به بازار روانه خواهد کرد.» نخستین گوشی مبتنی بر اندروید توسط شرکت اچ تی سی با همکاری T-Mobile تولید شد. این گوشی که به فاصله کمتر از یک سال از تشکیل اتحادیه Open Handset Alliance یعنی در ۲۲ اکتبر ۲۰۰۸ تولید شد، در بازارهای مختلف به نام‌های اچ‌تی‌سی دریم، تی‌موبایل جی۱ و Era G1 به بازار عرضه گردید.

http://iranom.loxblog.com/


تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
شنبه 29 مهر 1391برچسب:, :: 12:54 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/ 

این ها قالب تخم مرغ است تخم مرغ رو می ریزید در این قالب های زیبا

نظریادتون نره

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, :: 11:41 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/ 

http://iranom.loxblog.com/

http://iranom.loxblog.com/

تاريخچه تلويزيون:

مراحل نخست تلويزيون

انتقال تصوير از فاصله دور از قرن نوزدهم پژوهش گرانی در کشورهای اروپائی همچنين ژاپن و روسيه را بخود مشغول داشت.

1843: تجزيهی عکس و ترکيب دوباره ی آن (Scaning) يا جارو زدن توسط الکساندرباين.

1856 : ساخت پانتوگراف توسط جوانی کارلی. او با سيم تلگراف پيام خطی روی کاغذ فرستاد.

1873: کشف فلز سلينيوم که انرژی نورانی را به انرژی الکتريکی تبديل میکرد.

1879 : جی _ آر کری انگليسی دستگاهی به نام تلکرتروسکوپ ساخت که در حقيقت آينهی گردان بود که تجزيهی عکس را انجام میداد. ( کنستانتين سنلک فرانسوی هم با بازی آينههای نوسانی يا گردان اصول تجزيه عکس را مطرح کرد)

1884 : پاول نيپکوف آلمانی يک صفحه ی گرد سوراخ دار ساخت که صفحه را خط به خط رج میزد. اين دستگاه تلسکوپ چرخش خطی الکتريکی سوراخ داری بود که محور عمودی داشت و هنگام چرخش هم جاروب میزد و هم الکترون پرتاب میکرد و ايدهی اوليهی تفنگ الکترونيکی بود اما کار آن به شيوهی مکانيکی بود. اين ايده به اين دليل ناموفق بود چون الکترون بلافاصله به گرما تبديل میشد.

1897: کارل براون آلمانی اشعه ی نوسان نگار کاتدی را ساخت.

1907: لوله ی تقويت کننده ی گرمايي يونی ساخته شد که با حرارت دادن الکترون منتشر و آزاد میکرد.

1907: ساخت فتوتلگراف توسط آرتورکورنآلکانی. او يک رابطهیتصويری بين برلنوپاريس برقرارکرد. سرعتآن خيلیکم بود.

1911: بروسلينگ روسی لامپهای اشعه کاتدی (فتوسل) را ساخت.

بقیه در ادامه مطلب  ما درباره این موضوع مطلب بسیار زیادی در ادامه مطلب نوشته ایم که اگر نخونید پشیمون می شویید...

http://iranom.loxblog.com/

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, :: 12:28 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/

این روزها استفاده از گوشی همراه آنقدر معمول شده که ما اصلا یاد زمانی نمی افتیم که گوشی همراه نداشتیم، بنابراین اصلا به این فکر نمی افتیم که این گوشی ها از اول وجود نداشتند و مخترعانی باید رویش کار کرده باشند!

برای این که تاریخچه نسبتا جامعی از تلاش های مخترعان برای دستیابی به موبایل به سبک و سیاق امروزی به دست دهم، مجبور هستم از سال 1908 شروع کنم، در این زمان شخصی به نام «ناتان استابلفیلد» اختراعی را ثبت کرد که چیزی بیشتر از گوشی بی سیم با برد کوتاه نبود. سال 1910 «لارس ماگنوس اریکسون» تلفنی را در اتومبیلش نصب کرد که البته کارکردی مثل یک تلفن موبایل نداشت. او هر بار که در جایی متوقف می شد می توانست با یک جفت سیم بلند، تلفن اتومبیلش را به شبکه محلی تلفن متصل کند و تماس تلفنی برقرار سازد!

اما بعد از آن، تلفن های رادیویی باب شد. نخستین بار در سال 1926 مسافران درجه یک ترن هایی که بین برلین و هامبورگ طی مسیر می کردند، می توانستند از فناوری تلفن های رادیویی استفاده کنند. در همین زمان خطوط هوایی مسافربری هم از همین فناوری برای مقاصد امنیتی بهره گرفتند. 

بقیه در ادامه مطلب لطفا بدون نظر از این مطلب خارج نشویید........

http://iranom.loxblog.com/

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, :: 11:46 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/

http://iranom.loxblog.com/

فصل اول - تاریخچه
همزمان با شناسائي عدد، براي بشر اين نياز پيدا شد تا راهي بيابد كه محاسبه را ساده‌تر انجام دهد. اولين وسيله‌اي كه انسان از آن در امر شمارش كمك گرفت است، شايد انگشتان دست باشد. در مراحل بعدي «چوب خط» به عنوان يك ماشين ساده كه مي‌توانست در امر شمارش انسان كمك كند، به كار آمد. گاهي نيز دسته‌هاي ني و چوب‌هاي باريك جانشين «چوب خط» مي‌شد و زماني نيز سنگ ريزه‌ها همين نقش را ايفامي كردند. بعدها، چرتكه به عنوان يك ماشين حساب كار آمد مورد بهره برداري قرار گرفت، تا اين كه در قرن هفدهم، اولين ماشين حساب واقعي تاريخ پا به عرصه هستي نهاد.
در سال 1641، فردي فرانسوي به نام بيلز پاسكال ماشين جالبي ساخت كه به «ماشين حساب پاسكال» معروف شد. در ماشين حساب پاسكال 6 چرخ دندانه دار نصب شده بود و هر چرخ ده دندانه داشت. هر دندانه نمايشگر يكي از ارقام صفر تا 9 بود. اين چرخ‌ها طوري در جوار يكديگر قرار گرفته بودند كه دوران كامل يك چرخ، دوران چرخ‌هاي بعدي به‌اندازه يك دندانه را باعث مي‌شد. علاوه بر اين، چرخها از راست به چپ به ترتيب نماينده مرتبه‌هاي يكان، دهگان، صدگان،...عدد بودند.
سي سال پس از پاسكال، يك رياضي دان آلماني به نام لايبنيتز در تكميل اختراع پاسكال كوشيد و ماشيني ساخت كه به كمك آن مي‌شد اعمال ضرب و تقسيم را نيز انجام داد و حتي جذر گرفت. ابتكار لايبنيتز بسياري از مشكلات فني ماشين را برطرف كرد و راه را براي تكامل اين ماشينها گشود. با اين حال، موضوع ماشينهاي حساب سالها به بوته فراموشي سپرده شد و تنها صاحبان صنايع براي ساخت و رواج اين ماشينها كوششهايي انجام دادند. 

بقیه در ادامه مطلب  ما درباره این موضوع مطلب بسیار زیادی در چهار فصل در ادامه مطلب نوشته ایم که اگر نخونید پشیمون می شویید...

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, :: 11:0 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/

حامد کمیلی متولد ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۶۱ در اصفهان .
دارای مدرک کارشناسس مدیریت بازرگانی و کاردانی کامپیوتر .
دارای ۱۰ سال فعالیت تئاتر در پروندهی هنری خودش .
فصل مورد علاقه : پاییز
چون به گفته ی خودش در پاییز غمی وجود دارد که در عین شادی نهفته هم دارد .
دارای شش سال سابق آشنایی با ساز پیانو .
کارهای مورد علاقه در اوقات فراغت : خواندن فیلنامه / تماشای فیلم / نوازندگی پیانو و همراهی با خانواده .
دارای ۲ برادر ۲ قلو به نام های احسان و ایمان که هر دو تازه وارد دانشگاه شدند .
احسان عمران و ایمان معماری می خواند . 

بقیه در ادامه مطلب و نظریادتون نره ....

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 12:57 :: نويسنده : پیام عب

مواد لازم

مغز يک عدد


سبزی تره و جعفری خرد شده يک مشت


نمک مقداری


آبليمو يک قاشق سوپخورس 

بقیه در ادامه مطلب و نظر یادتون نره ....

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 12:47 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/

فعاليت زدن توپ در يك مكان حوض مانند فرمي از يك بازي فرانسوي بود كه با گوي و حلقه انجام مي شود , به نام كروكت . اين بازي در چمن بايك چوب دستي ويك توپ ball يا bille كه كم كم به billiard يا bill yard معروف شد بازي مي شود . پس از مدتي اين بازي سرگرمي درباريان شد و به دليل نفرت داشتن آنها از گرما و فعاليت زياد اين بازي را محدودتر كردند و آن را روي ميز در يك محيط بسته انجام مي دادند.

خوب به رنگ ها نگاه كنید , نخستين چيز كه بايد درباره ي بيلي يارد بدانيد اين است كه اين بازي برخلاف باري ها ي توپي ديگر داراي توپ هاي زيادي است . برخي از اين توپ ها ساده يعني داراي رنگي يك پارچه هستند و تعدادي از آنها نيز خط دارند يعني توپي كه نوك و ته آن ها سفيد و يك خط رنگي كه گرداگرد و ميانه ي آن قرار گرفته.

هر يك از توپ ها داراي يك شماره هستند . از شماره ي1 تا 15, كه از شماره ي 1 تا 7 تو پ هاي ساده واز شماره ي9 تا 15 توپ هاي خط دارد را تشكيل مي دهند .توپ شماره ي 8 8ballكدام است ؟. البته , وقتي اين بازي به صورت استاندارد بازي مي شود , توپ 8 نه جزو گروه توپ هاي ساده است و نه جرو گروه توپ هاي خط دار محسوب ميشود . يك توپ خاص است ( توپ سياه را از دست ندهيد چون تمام توپ هايتان سياه مي شود

بقیه در ادامه مطلب و نظر یادتون نره ..... 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 1:27 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/

مجید صالحی متولد 26 شهریور 1354 درتهران است. وی فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش "آنتیگونه" آغاز کرد و سپس به تلویزیون رفت و در مجموعه های تلویزیونی مختلف و البته اغلب با مضمون طنز بازی کرد . خیلی زود با شخصیت "مجید دلبندم" مشهور شد و این روند با برنامه های دیگر ادامه پیدا کرد. کنار گیری حمید جبلی از فیلم "یکی بود یکی نبود" باعث شد او جایگزین وی شود و این فیلم هم شد نخستین تلاش او برای ورود به عرصه سینما. وی علاوه بر بازی در برخی از مجموعه های تلویزیونی نویسندگی و کارگردانی را نیز بر عهده داشته است. اغلب فیلم هایی که صالحی تاکنون در آن ها ایفای نقش کرده با فروش بالایی روبه رو شده اند واین نشان می دهد که او بازیگری است قابل اعتماد و البته پرطرفدار، به قول خودش بازیگر خوش شانسی است ! 

بقیه در ادامه مطلب و نظریادتون نره ....

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
موضوعات
پيوندها