بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:31 :: نويسنده : پیام عب

خالق لینوکس و دانشمند ژاپنی فعال در عرصه سلولهای بنیادین "جایزه فناوری هزاره" را 13 ژوئن ( 24 خرداد ماه) در فنلاند دریافت می کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، لینوس توروالد خالق سیستم عامل لینوکس توسط آکادمی فناوری فنلاند برای سهم خود در تولید سیستم عامل متن باز مورد تجلیل قرار می گیرد.
این جایزه از سال 2004 تاکنون، هر دو سال یکبار به افرادی ارائه می شود که نوآوریهایی در عرصه فناوری دارند که به نحو چشمگیری کیفیت زندگی بشر امروز و آینده را تغییر داده است.
براساس گزارش سی نت، آکادمی فناوری فنلاند طی بیانیه ای درباره انتخاب توروالدس اظهار داشت: لینوکس پایه تلفنهای هوشمند اندروید، تبلتها، دستگاه های تلویزیون دیجیتال و ابررایانه های سراسر جهان را تشکیل داده است. امروز میلونها نفر از وسائلی استفاده می کنند که در مرکز آنها لینوکس وجوددارد، ابزارهایی که کار و زندگی اجتماعی بشر امروز را ساده تر و لذت بخش تر کرده است.
دکتر شینیا یاماناکا از ژاپن که به تحقیقات خود در عرصه سلولهای بنیادین شهرت دارد از دیگر برندگان "جایزه فناوری هزاره" خواهد بود.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:27 :: نويسنده : پیام عب

شایعه ها در اینترنت در مورد گوشی بعدی اپل در ۲۴ ساعت گذشته به اوج رسیده است. در همین رابطه دو شایعه که از بقیه به نظر به حقیقت نزدیک تر است را کره جنوبی و آمریکا منتشر کرده اند.
اولین اظهار نظر را خبرگزاری Korea IT News منتشر کرده است. این خبرگزاری در گزارشی اعلام کرده که گوشی بعدی اپل، دارای بدنه ای از جنس LiquidMetal است. LiquidMetal پوششی است که علیرغم اینکه کاملا از فلز ساخته شده است به آیفون ظاهری شبیه به شیشه می دهد.
این ترکیب همچنین در مقابل خراش و ضربه بسیار سخت و مقاوم است. چیزی که برای کاربران گوشی های هوشمند بسیار مطلوب است.به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Info، دومین شایعه را پایپر جفری تحلیلگر Gene Munster منتشر کرده و معتقد است که نسل بعدی آیفون در ماه اکتبر و ۱ سال بعد از معرفی آیفون ۴ به بازار می آید و دارای پردازنده Qualcomm LTE است که تکنولوژی واقعی ۴G LTE را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.
 


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:26 :: نويسنده : پیام عب

پس از دو سال از اولین تلاش گوگل برای به فروش رساندن تلفن، به صورت آنلاین در وب سایت خود، این شرکت دوباره با افزودن کردن بخشی به نام Devices به تلاش در این زمینه پرداخت.
اولین تلفنی که در این بخش برای فروش گذاشته شده است Galaxy Nexus سامسونگ می باشد. از ویژگی های Galaxy Nexus نصب Google Wallet با اعتبار ۱۰ دلار بر روی آن می باشد که پرداخت هزینه خرید تلفن را از سایت گوگل آسانتر می نماید.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از PCworld، این تلفن هوشمند سامسونگ با برخورداری از فناوری GSM قادر به اجرا بر روی شبکه های T-Mobile یا AT&T می باشد. گوگل پیش بینی کرده است که در مراحل بعدی فروش آنلاین خود به فروش تبلت های آندروید خود خواهد پرداخت.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:25 :: نويسنده : پیام عب

شرکت اپل در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش سود خالص خود در سه ماه نخست 2012 میلادی خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ شرکت اپل اعلام کرد: میزان سود این شرکت در سه ماه نخست 2012 میلادی به بیش از 11.6 میلیارد دلار رسیده است.
بر اساس این گزارش سود شرکت اپل نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.
شرکت اپل در این گزارش افزود: میزان فروش گوشی تلفن همراه آیفون این شرکت در سه ماه نخست 2012 به بیش از 35 میلیون دستگاه رسیده است که این رقم دو برابر مدت مشابه سال گذشته است.
کارشناسان صنعت فناوری اطلاعات پیش از این اعلام کرده بودند به علت افزایش رقابت در بازار گوشی های تلفن هوشمند میزان فروش اپل در سه ماه نخست 2012 کاهش خواهد یافت . با انتشار این خبر ارزش سهام شرکت اپل در بازار نیویورک 7 درصد افزایش یافت و هر سهم شرکت اپل به بیش از 601 دلار رسیده است .
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:24 :: نويسنده : پیام عب

هکرهای عضو گروه ناشناس در اعتراض به سرکوب وحشیانه انقلاب مردم بحرین توسط مزدوران آل خلیفه وب سایت مسابقات فرمول 1 را که در این کشور برگزار شده هک کردند.
به گزارش فارس به نقل از ام اس ان بی سی، صفحه اول این سایت با پیامی از سوی هکرهای عضو گروه ناشناس جایگزین شده که با فونت سفید بر روی یک پس زمینه سیاه درج شده است.
در این پیام نوشته شده که در حالی که مردم بحرین در حال مبارزه با رژیم سرکوبگر آل خلیفه هستند، کتک می خورند و شکنجه می شوند و پلیس هم آنها را می رباید، این رژیم اصرار دارد که شرایط را عادی جلوه دهد و با برگزاری مسابقات فرمول 1 منافع تجاری و سیاسی خود را تعقیب نماید.

در انتها نیز از این رژیم خواسته شده تا هر چه سریع تر عبدالهادی الخواجه را آزاد کند. این فعال سیاسی بیش از 70 روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد.
بر اساس بررسی که از سوی موسسه Bit9 به عمل آمده نزدیک به دو سوم متخصصان امنیتی در سراسر جهان بر این باورند که شرکت هایشان ظرف شش ماه آینده ممکن است هدف حملات گروه هکری ناشناس قرار بگیرد و به همین علت نگران این مساله هستند. بعد از این گروه که مهم ترین دغدغه امنیتی در فضای سایبر محسوب می شود، دولت های چین و روسیه در رتبه های دوم و سوم هستند.
جالب آنکه تنها 28 درصد افراد فکر می کنند کارمندان ناراضی ممکن است در فعالیت های هکری سهیم باشند.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:23 :: نويسنده : پیام عب

در حالی که درآمد سایت فیس بوک افزایش یافته، کاهش سود آن موجب نگرانی جدی مدیران آن شده است.
به گزارش فارس به نقل از واتور، در حالی که این سایت ماهانه 901 میلیون کاربر فعال دارد و 3.2 میلیارد لایک و اظهار نظر به طور روزانه در این سایت صورت می گیرد، کاهش سود فیس بوک موجب تعجب صاحب نظران و کارشناسان شده است.
درآمد فیس بوک در سه ماهه اول سال 2012 بالغ بر 1.058 میلیارد دلار بوده که اگر چه نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش نشان می دهد، اما در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2011 شش درصد هم کاهش یافته که این مساله زنگ خطر را برای این شرکت و مدیرانش به صدا درآورده است.
صاحب نظران می گویند فیس بوک دوران رشد سریع را پشت سر گذارده و اگر به برخی دغدغه های کاربران در زمینه حفاظت از حریم شخصی آنان و همین طور جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی توجه نکند، در آینده ممکن است باز هم شاهد کاهش درآمد خود باشد.
مساله بعدی تشدید سوءاستفاده از این سایت برای انتشار کرم و ویروس و هدایت کاربران به سایت های آلوده است که موجب نگرانی های جدی شده است. مزاحمان اینترنتی، سارقان و سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی هم این سایت را به بستری برای سرقت اطلاعات مبدل کرده اند.
بر اساس آماری که فیس بوک منتشر کرده روزانه 300 میلیون قطعه عکس در این وب سایت آپلود می شود و 125 میلیارد رابطه دوستی هم در آن شکل گرفته که این سایت را به هدفی جذابی برای هکرها و کلاهبرداران مبدل کرده است.
 


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:22 :: نويسنده : پیام عب

به دنبال ارائه خدمات ذخیره سازی اطلاعات بر روی اینترنت از سوی آمازون، اپل و گوگل، مایکروسافت هم خدمات خود در این زمینه را به روز کرده تا از رقبا عقب نماند.
به گزارش فارس، کاربران سرویس اسکای درایو مایکروسافت از این پس می توانند از دو نسخه رایگان و پولی این خدمات استفاده کنند. همچنین دسترسی به این سرویس به طور همراه از طریق آیفون، آی پد و همین طور سیستم عامل ویندوز فون ممکن است.
این شرکت همچنین وعده داده که در ویندوز 8 قابلیت های خاصی برای دسترسی به خدمات اسکای درایو در نظر گرفته می شود که جزییات آن زمستان امسال اعلام می شود. کاربران این سرویس با ذخیره سازی اطلاعات خود بر روی وب می توانند در هر زمان و مکان به آنها دسترسی داشته باشند و این سرویس برای آنها مثل یک هارد دیسک مجازی عمل می کند.
دسترسی به 7 گیگابایت فضای ذخیره اطلاعات از طریق این سرویس رایگان است. اما کاربران با پرداخت 10، 25 یا 50 دلار می توانند به ترتیب به 20، 50 یا 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات دسترسی داشته باشند.
این شرکت پیش از این 25 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره اطلاعات در دسترس علاقمندان قرار می داد.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:20 :: نويسنده : پیام عب

حتمالا بسیاری از شما Meizu را به خاطر نمی آورید، در واقع Meizu اولین شرکتی بود که هنگامی که اولین آیفون اپل در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد به مقابله و رقابت با آن برخاست.
اگر چه تلفن هوشمند ساخت Meizu از تمامی عناصر زیبایی شناختی بهره برده بود اما از لحاظ تجربه کاربر به زیبایی عمل نمی کرد! اما این شرکت از سال ۲۰۰۷ بیکار ننشسته است و به تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن اشکالات خود پرداخته است، جدیدترین تلفن های هوشمند این شرکت Meizu MX هستند که نسخه بروز رسانی شده است نمونه قبلی آن است که از یک پردازنده دو هسته ای بردخوردار بود.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Coolest Gadgets، در این نمونه جدید Meizu تصمیم گرفته است از سیستم عامل Android 4.0 Ice Cream Sandwich گوگل بهره جوید و با اسامی جدید Flyme OS و Flyme OS 1.0 در دو مدل تلفن های هوشمند Meizu MX و M9 تا اوایل ماه ژوئن سال جاری عرضه نماید.
از آنجایی که Meizu M9 مدل قدیمی تری است، این شرکت سعی نموده است ضمن جذاب و متناسب ساختن آن با سلیقه کاربران مسن تر از تمامی ویژگی های کاربر پسند و سادگی در آن بهره جوید.
 


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:16 :: نويسنده : پیام عب

مجله فوربس روز پنجشنبه اعلام کرد رئیس شرکت تولید لوازم الکترونیکی سامسونگ همچنان ثروتمندین فرد در کره جنوبی به شمار می رود.
بنا بر اعلام این مجله آمریکایی، لی کن هی، رئیس هفتاد ساله شرکت سامسونگ که این شرکت را به بزرگترین سازنده تراشه و دومین تولیدکننده بزرگ تلفن همراه در جهان تبدیل کرده است، بالغ بر ده میلیارد و هشتصد میلیون دلار ثروت دارد که در مقایسه با سال دو هزار و یازده، یک میلیارد و پانصد میلیون دلار افزایش یافته است.
فوربس در بیانیه ای اعلام کرد : « افزایش پنجاه و دو درصدی شاخص سهام شرکت سامسونگ موجب افزایش ثروت رئیس آن شده است.»
بنا بر اعلام فوربس، چونگ مونگ کو، رئیس هیوندای موتورز، بزرگترین شرکت خودروسازی کره جنوبی با شش میلیارد و ششصد میلیون دلار دارایی، دومین شهروند ثروتمند کره جنوبی به شمار می رود و کیم جونگ جو، مؤسس چهل و چهار ساله شرکت بازیهای اینترنتی نکسون با چهار میلیارد و سیصد میلیون دلار ثروت در رده سوم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جی وای لی ، رئیس بخش عملیاتی شرکت سامسونگ و پسر بزرگ لی کن هی نیز با ثروتی بالغ بر سه میلیارد و هشتصد میلیون دلار چهارمین فرد ثروتمند کره جنوبی است.
 


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:15 :: نويسنده : پیام عب

سخنگوی وزارت نفت در اولین اظهارنظر رسمی درباره حمله سایبری به وزارت نفت با بیان اینکه اطلاعات اساسی وزارت نفت صدمه ندیده است چرا که سرور‌های عمومی از سرور‌های اصلی جدا است گفت: از همه اطلاعات اصلی و غیر اصلی بک‌آپ داشتیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
علیرضا نیکزاد در گفت‌وگو با فارس؛ با بیان اینکه توان نرم‌افزاری و مهندسی ما برای مقابله با حمله سایبری کافی است گفت: به کمک دیگر دستگاه‌ها نیاز چندانی نداریم.
وی تأکید کرد: این حمله سایبری به مسائل و اطلاعات اساسی وزارت نفت و شرکت ملی نفت صدمه نزده است چرا که سرور‌های عمومی از سرور‌های اصلی جدا است چنانکه حتی کابل‌کشی‌های آنها هم جدا است و به اینترنت هم متصل نمی‌شود.
سخنگوی وزارت نفت اضافه کرد: تنها مسائل و اطلاعات عمومی صدمه دیده چنانکه در بخش اتوماسیون اداری و سیستم EOR نیز تنها اطلاعات عمومی سیستم دچار صدمه شده است.
وی با بیان اینکه این حمله در قالب نفوذ یک ویروس انجام شده است گفت: ویروس مادربرد های کامپیوتر‌ها را سوزانده و برای پاک کردن اطلاعات اقدام کرده است.
وی در پایان تأکید کرد: از همه اطلاعات اصلی و غیر اصلی بک‌آپ داشتیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:13 :: نويسنده : پیام عب

معمولا ویروس ها وقتی در رایانه جا خوش می کنند دیگر به این راحتی ها نمی شود بیرونشان کرد. از این رو بعد از مدتی مجبور به تعویض سیستم عامل رایانه و احتمالا از دست دادن اطلاعات عزیزتان خواهید شد. پس سعی کنید به پیشگیری بیاندیشید که خیلی بهتر از درمان است!
اگر از برخی کاربران رایانه درباره وابستگی‌شان به این دستگاه سوال کنید، بی گمان پاسخ می دهند: این کامپیوتر به جانم بسته است و قطعا دلبستگی به رایانه بیشتر مربوط به محتویات و نرم افزارهایش است تا ظاهر و سخت افزارش.
بسیاری از ما اطلاعاتی در رایانه شخصی خود داریم که علایق، سلایق و گاهی خاطرات ما را در بر می گیرند. از این رو از دست دادن آنها همیشه برایمان ناگوار خواهد بود. چه بسا امکان ندارد شما یک کاربر چندینن و چند ساله رایانه باشید و تا کنون این بلا سرتان نیامده باشد. گاه و بیگاه چه از طریق اینترنت و چت و سایت های آلوده و چه از طریق فلش مموری و سی دی و دی وی دی، ویروس و تروجان های مختلفی به رایانه شما نفوذ کرده و به هزار و یک ترفند اعصاب شما را به هم می‌ریزند.

کپی شدن بی هدف چندین هزار new folder، حذف یا مخفی شدن فایل ها، ری استارت بدون اجازه رایانه، پایین آمدن سرعت سیستم عامل و... همه و همه کار این ویروس های موذی است که وقتی به جان سیستمات افتادند، حسابی از خجالتش در می آیند.
معمولا ویروس ها وقتی در رایانه جا خوش می کنند دیگر به این راحتی ها نمی شود بیرونشان کرد. از این رو بعد از مدتی مجبور به تعویض سیستم عامل رایانه و احتمالا از دست دادن اطلاعات عزیزتان خواهید شد. پس سعی کنید به پیشگیری بیاندیشید که خیلی بهتر از درمان است!
در اینجا قصد داریم برخی نرم افزار های حفاظتی که به شما در صیانت از اطلاعاتتان کمک می کنند را معرفی کنیم تا دیگر دچار چنین مشکلی نشوید.
اولین و مهمترین نکته این است که نرم افزار های امنیتی چند نوع مختلف دارند.
1-آنتی ویروس، تروجان و مالویر
2-برنامه های ضد جاسوسی یا anti spyware
3-fire wall یا دیوار آتش
4-نرم افزارهای امنیت اینترنتی (internet security)

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:8 :: نويسنده : پیام عب

پیامک هایی که ارگان ها، سازمان ها، خبرگزاری ها و شرکت ها به صورت عمومی برای مشترکان ارسال می کنند، قطع می شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه مردم درخصوص این پیامک ها اعتراض داشتند، افزود: اما پیامک هایی که مشترک عضو آن سازمان یا شرکت باشد، کماکان به قوت خود باقی است.
رضوانی درباره این موضوع که آیا پیامک های خبری نیز همانند پیامک های تبلیغاتی در صورت انصراف مشترک قطع خواهد شد، گفت: اگر خبرگزاری ها با عضوگیری مشترکان، برای آنان خبرهایی ارسال می کردند، مشکلی وجود ندارد و همچنان می توانند ارسال کنند.
وی افزود: اما خبرگزاری هایی که به صورت عمومی اخبار خود را برای مشترکان ارسال کرده و عضوگیری نکرده اند، این پیامک ها قطع خواهد شد.
این مسئول با اشاره به جلسه دیروز - یکشنبه - برای تکمیل ارسال پیامک ها چه تبلیغاتی، خبری و انواع دیگر گفت: قرار شد شرکت همراه اول تا هفته آینده طرحی را در سایت خود قرار دهد تا مشترکان هر یک از گزینه های ارسال پیامک را انتخاب کردند، پیامک هایی در آن موضوع برای مشترکان ارسال شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: حتی اگر مشترکی پس از انصراف از دریافت پیامک مجددا متقاضی دریافت باشد ، می تواند به همین سایت مراجعه و تقاضای خود را اعلام کند.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:7 :: نويسنده : پیام عب

با حضور وزیر نفت، اعضای شورای ستاد پدافند غیر عامل، حراست و مدیران فناوری و اطلاعات صنعت نفت، ستاد ویژه مقابله با بحران سایبری در وزارت نفت در حال برگزاری است.
به گزارش خبرنگار مهر، از ساعاتی قبل با حضور وزیر نفت، اعضای شورای ستاد پدافند غیر عامل، حراست و مدیران فناوری و اطلاعات صنعت نفت، ستاد ویژه مقابله با بحران سایبری در وزارت نفت آغاز به کار کرده است.
در این نشست با ارائه گزارش نهایی آخرین وضعیت خسارات وارد شده به سامانه‌های اصلی اینترنت، اینترانت و شبکه مخابراتی صنعت نفت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
پیش بینی می شود در پایان این نشست سیاست‌ها و برنامه‌های ضربتی وزارت نفت برای مقابله به حملات اینترنتی و سایبری تعیین و عملیاتی شود.
حمدالله محمدنژاد معاون وزیر نفت در امور مهندسی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه بر خلاف خبرسازی‌های رسانه‌های خارجی حمله به سامانه مخابراتی و اینترنتی وزارت نفت نفت خسارت قابل توجه‌ای به همراه نداشته است، اعلام کرد: با حضور کارشناسان و متخصصان فنآوری و اطلاعات صنعت نفت به زودی این مشکل به طور کامل مرتفع می شود.
با گذشت نزدیک به 48 ساعت از حملات سایبری به سامانه‌های اصلی اینترنتی، اینترانتی و مخابراتی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، هنوز شبکه اینترنتی و اینترانی در ساختمان‌های اصلی و ستادی وزارت نفت، شرکت ملی نفت و برخی از مناطق عملیاتی قطع است.
هم اکنون با حضور مسئولان مرتبط نشست ستاد ویژه مقابله با بحران سایبری در ساختمان اصلی وزارت نفت در حال برگزاری است.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:5 :: نويسنده : پیام عب

سیستم تجمیع پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن توسط استاندار تهران رونمایی و به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، مرتضی تمدن در نخستین نشست شورای اداری استان تهران که در سالن همایش کتابخانه ملی تهران برگزار شد افزود: مردم همواره از تعدد و تکثر قبوضی که به درب خانه آن‌ها می‌رود معذب بوده و خواستار این هستند که یک سامانه وجود داشته باشد که همه قبوض در قالب یک قبض و تفکیک شده باشد و همه تعرفه‌ها و بهای خدمات از مسیر یک قبض انجام شود.
وی با بیان اینکه امروز تجمیع قبوض عملیاتی خواهد شد اظهار امیدواری کرد: این مهم باعث خوشحالی و راحتی مردم استان شده و روش پرداخت را آسان کند.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: برای پرداخت قبوض کافیست یک بار در سایت ثبت نام کرده و شناسه قبض را وارد کنید و برای مراحل بعدی کلیه قبوض از طریق این سیستم قابل پرداخت خواهد بود.
 


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:4 :: نويسنده : پیام عب

با موافقت دولت، میزان ارتفاع مجاز ساختمان ها در امتداد امواج رادیویی مراكز مخابراتی زیرساخت كشور تعیین شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، این مصوبه به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد اصل 138 قانون اساسی از تصویب هیات وزیران گذشت.
بر اساس این مصوبه، ساختمان های با فاصله هوایی كمتر از 200 متر از مراكز مخابراتی در شهر تهران؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 27 متر و در سایر شهرها؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 17 متر تعیین شده است.
بر این اساس، ساختمان های با فاصله هوایی 200 متر تا 700 متر از مراكز مخابراتی در شهر تهران؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 33 متر و در سایر شهرها؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 23 متر تعیین شده است.
براساس این مصوبه، ساختمان های با فاصله هوایی بیشتر از 700 متر از مراكز مخابراتی در شهر تهران؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 40 متر و در سایر شهرها؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان كمتر از 30 متر تعیین می شود.
همچنین دولت، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را موظف كرده است؛ ضوابط مربوط را برای لحاظ در طرحهای جامع شهری و یا اصلاح آنها به شهرداری های سراسر كشور ابلاغ كند.
بر این اساس، شهرداری ها نیر مكلف هستند قبل از صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز خارج از چارچوب بند (1)، تایید لازم را از شركت ارتباطات زیر ساخت اخذ كنند.
بر اساس مصوبه دولت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف شده است؛ ظرف سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه، نشانی مراكز مخابراتی زیرساخت را با ذكر موقعیت به شهرداری های سراسر كشور اعلام كند.
این مصوبه را محمد رضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ كرده است.
 


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:3 :: نويسنده : پیام عب

بانك مركزی اعلام كرد ،‌بانك‌ها و موسسات مالی باید در روابط كارگزاری خود ،‌به ‌ویژه درنقل و انتقالات الكترونیكی برون مرزی با سایر موسسات هویت كامل فرستنده و ذینفع وجه و نیز ماهیت كسب و كار و هدف آنها از این نقل و انتقال را مشخص كنند.
در اطلاعیه بانك مركزی آمده است: اطلاعات فرآیند نقل وانتقال الكترونیكی برون مرزی وجوه، باید به صورت استاندارد در فرمت‌های سوئیفت درج شده و در تمامی مراحل نقل و انتقال، همراه پیام باشد.
این گزارش می‌افزاید: شناسایی كافی هویت فرستنده و ذینفع وجوه در پرداخت‌های الكترونیكی در زمره مقولاتی جای می‌گیرد كه درمبادلات برون‌مرزی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و در استانداردهای‌ بین‌المللی‌ ناظر برمبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم نیز بر آن تاكید زیادی شده است.
در ادامه آمده است:نظر به اهمیت موضوع، كمیته نظارت بانكی بال به عنوان یكی از مراجع پیشرو در زمینه گسترش مفاهیم نظارت‌ بانكی، در سال 2009 میلادی اقدام به انتشار سند مهمی در این زمینه با عنوان'شناسایی كافی و شفافیت در پیام‌های پرداخت پوششی در نقل و انتقالات برون مرزی وجوه' نمود .
این سند مشتمل بر ارایه تعاریف هریك از مفاهیم مربوط بوده و به شناخت عمیق تری از این پدیده‌ها می‌انجامد. شناختی كه همراه با معرفی مجموعه‌ تدابیری است كه در مدیریت موثر روابط كارگزاری با سایر بانك‌ها و نظارت كارآمد بر این روابط (از سوی مراجع نظارت بانكی)، به كار می‌آید.
در ادامه این اطلاعیه آمده است :‌اهمیت سند مذكور موجب شد تا ترجمه آن در دستور كار اداره مبارزه با پولشویی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد تا در كنار سایر اسنادی كه تاكنون در این زمینه و توسط این بانك ترجمه و منتشر شده است؛ مرجع مناسبی را برای نظام بانكی و كارشناسان، محققان و دیگر اشخاص علاقه‌مند به مباحث بانكی، نظارتی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم فراهم آورد .
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:2 :: نويسنده : پیام عب

پس از 5 روز از قطع اینترنت وزارت نفت و شرکت‌های تابعه به دلیل حمله ویروسی بار مجدد اینترنت این وزارت خانه راه اندازی شد.
به گزارش فارس، پس از 5 روز از قطع اینترنت وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن به دلیل حمله ویروسی برای بار مجدد اینترنت این وزارت‌خانه راه اندازی شد.
این گزارش حاکی است، همان طور که در گذشه نیز اعلام شده بود، یکی از اهداف احتمالی حمله ویروسی به این وزارت خانه سیستم EOR یا اتوماسیون اداری وزارت نفت و همچنین اطلاعات فنی صنعت نفت بوده است، تا با تخریب آن در راه توسعه صنعت نفت اختلال ایجاد کند.
این گزارش اضافه می‌کند، به گفته مسئولان وزارت نفت این حمله ویروسی به مسائل و اطلاعات اساسی وزارت نفت و شرکت ملی نفت صدمه نزده است، چرا که سرور‌های عمومی از سرور‌های اصلی جدا است.
 


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:55 :: نويسنده : پیام عب

شورای نگهبان اصلاح اساسنامه شرکت ارتباطات زیرساخت را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست و آن را تایید کرد.
به گزارش (ايسنا)، مجید خباز - سرپرست دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زيرساخت - با اعلام این مطلب اظهار كرد: بر اساس، ماده دو اساسنامه که شرح وظایف شرکت را تعریف می‌کند، شبکه مادر مخابراتی را مجموعه‌ای از سیستم‌های شبکه زیرساخت راه دور شامل: شبکه بین استانی، بین مراکز استان ها، شهرها و مناطق خاص و شبکه بین‌الملل مخابرات کشور تعریف می‌کند.
خباز در ادامه شبکه بین‌الملل مخابرات کشور را مجموعه‌ای از شبکه مایکروویو ، شبکه اصلی فیبر نوری بین استانی و مناطق خاص، شبکه بین آن‌ها و ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌يی مخابراتی مرتبط با زیرساخت ، مراکز سوییچینگ راه دور بین استانی و بین‌المللی مداری و بسته‌يی تعریف کرد.
وی در ادامه افزود: براساس این ماده،شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه تامین ظرفیت‌های انتقال و راهیابی ترافیک راه دور و بین‌الملل، پشتیبانی و مدیریت هر نوع ترافیک صوت، تصویر و داده مورد نیاز کشور را برای اپراتورها، متقاضیان دولتی و غیر دولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده بین استانی و مناطق خاص را بر عهده دارد.
خباز توضیح داد: در این ماده منظور از شهرها و مناطق خاص، مراکزی است که به دلیل اهمیت، علاوه بر مراکز استان، زیرساخت به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در آنجا نیز حضور داشته باشد.
سرپرست دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: از دیگر مفاد اصلاح شده اساسنامه این شرکت می‌توان به تغییر ترکیب اعضای مجمع عمومی و همچنین افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:54 :: نويسنده : پیام عب

گزارش استان‌هاي آلوده به بدافزار برحسب تعداد آدرس‌هاي ارسال كننده بدافزار در بهمن ماه از سوي مركز ماهر منتشر شد.
گزارش عملكرد استان‌ها و شهرها در فضاي مجازي و همچنين ارائه آماري از ميزان آدرس‌هاي ارسال كننده بد‌افزار مي‌تواند به عنوان راهكاري در جهت جلوگيري با برخي اقدامات مطرح شود كه اين موضوع زمينه را براي متوليان اين امر باز مي‌گذارد.
مركز ماهر هم در راستاي همين موضوع اقدام مؤثري را پي گرفته و بر مبناي آن با بررسي آدرس‌هاي IP متعلق به يك محدوده و استان به آرائه آمار در حوزه استان‌هاي آلوده به بدافزار مي‌پردازد و در مقياسي ماهانه به ارزيابي استان‌ها با يكديگر مي‌پردازد و در گزارش بهمن‌ماه سال گذشته خود نيز كه با كمي تأخير منتشر شد، آماري را ارائه داده است كه در زير به تفكيك به مقايسه استان‌ها اشاره‌اي خواهيم داشت.
به گزارش (ايسنا)، جالب توجه است كه در ليست‌هاي اخيري كه منتشر شده، جايگاه تهران همواره سير نزولي داشته و در بهمن ماه نيز به پله چهارم اين ليست رسيده است و با 22 آدرس ارسال كننده بدافزار بعد از همدان با 26 آدرس ارسال كننده بدافزار قرار گرفته است.
آذربايجان شرقي كه صدر ليست را در اين ماه منزلگاه خود كرده است، 50 آدرس ارسال كننده بدافزار از آن كشف شده است كه با استان سطح دوم (قم) 11 آدرس اختلاف دارد. استان فارس نيز هم‌رده با تهران برروي يك مكان قرار گرفته است و اصفهان نيز تنها با اختلاف 1 آدرس رتبه بعدي را به خود اختصاص داده است و بعد از آن استان‌هاي خوزستان، گيلان و بوشهر هر كدام به ترتيب با 9،16،19 آدرس ارسال كننده بدافزار قرار گرفته‌اند.
مازندران و استاني ناشناس با 7 و 6 آدرس ارسال كننده بدافزار قبل از اردبيل و خراسان رضوي با 5 آدرس ارسال كننده گزارش شده‌اند. آذربايجان غربي، سمنان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان 4 آدرس ارسال‌كننده را به خود اختصاص دادند و در يك رده جاي گرفتند و بعد از آنها هم قزوين با تعداد 3 قرار گرفت.
در پايان ليست كرمانشاه و گلستان با تعداد آدرس ارسال كننده 2 و استان‌هاي البرز،ايلام و چهار محال و بختياري هر كدام با 1 آدرس ارسال كننده بدافزار قرار گرفتند.
 


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:53 :: نويسنده : پیام عب


جانشین رئیس پلیس فتا استان قزوین از فرار هکری به کشور ترکیه که اقدام به کلاهبرداری 18 میلیون تومانی کرده بود خبر داد.
محمد حاجیلو جانشین رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت 18 میلیون تومان از حسابش به صورت اینترنتی، ماموران اقدامات خود را برای شناسایی ابعاد مختلف این پرونده آغاز کردند.
وی ادامه داد: طی بررسی‌های مقدماتی توسط کارشناسان مشخص شد که مبلغ برداشت شده طی چندین مرحله به صورت خرید اینترنتی کارت شارژ از حساب شاکی برداشت شده است.
این مقام مسئول در پلیس فتا اظهار داشت: در تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته مشخص شدکه سارق به صورت حرفه‌ای نسبت به هک کردن اطلاعات بانکی مالباخته اقدام و پس از بدست آوردن اطلاعات بانکی حساب وی بویژه رمز دوم اینترنتی کارت عابر بانک، اقدام به سرقت کرده است
حاجی‌لو گفت: درنهایت متهم شناسایی و به دلیل متواری شدن به کشور ترکیه مراتب از طریق پلیس اینترپل در دست پیگیری قرار گرفت. ضمناً مبلغ 170 میلیون ریال برداشت شده توقیف و بهحساب مالباخته مسترد شد.
به گزارش فارس در ادامه جانشین رئیس فتا استان قزوین به هموطنان توصیه کرد: هکرها نمی‌توانند به راحتی به رایانه شخصی نفوذ و دست به کلاهبرداری بزنند. لذا تا جایی که امکان دارد در مراکز عمومی نظیر کافی‌نت‌ها یا مکان‌هایی که اینترنت رایگان در اختیار افراد می‌گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی وجود ندارد افراد وارد اینترنت بانک نشوند.
وی افزود: تصور نکنیدچون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی‌تان ندارید هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستند. چرا که تمام کاربران اینترنت به یک میزان در معرض خطر تهاجم هکرها هستند پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرید.
 


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:49 :: نويسنده : پیام عب


اگرتاکنون شما از گوشی‌های نوکیا استفاده کرده باشید، احتمالا لنزهای کارل زایس را نیز تجربه کرده‌اید. لنز کارل زایس جزء جدا نشدنی نوکیا808 PureView بهترین گوشی دوربین دارنوکیا است و مطمئن باشید به اندازه دوجین گوشی دیگر به شما در گرفتن عکس و ضبط ویدیوهای خارق العاده کمک می‌کند. ولی آیا تاکنون فکر کرده اید دقیقا دلیل خاص بودن لنز کارل زایس چیست؟

• بیش از یک و نیم قرن مهارت
کارل زایس بیش از 160 سال است که در زمینه اپتیک و تصویربرداری فعالیت می‌کند. نمونه‌های مهارت لنزهای کارل زایس در ثبت تصویر طی این مدت سال‌ها مشاهده است. حتی این لنزها در تولید قطعات هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها نیز استفاده می‌شود. در ساخت فیلم‌های تاثیر گذار بسیاری مانند "ارباب حلقه‌ها" تصاویر بی نظیری ثبت شد که فقط با لنزهای زایس امکان پذیر بود. کارل زایس بیش از 40 سال است که در ساخت و کوچک‌سازی ریز پردازنده‌ها پیشگام است.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 11:1 :: نويسنده : پیام عب

زلزله چیست؟

لرزش ناگهانی پوسته‌های جامد زمین ، زلزله یا زمین لرزه نامیده می‌شود. دلیل اصلی وقوع زلزله را می‌توان افزایش فشار بیش از حد داخل سنگها و طبقات درونی زمین بیان نمود. این فشار به حدی است که در سنگ گسستگی بوجود می‌آید و دو قطعه سنگ در امتداد سطح شکستگی نسبت به یکدیگر حرکت می‌کنند. به سطح شکستگی که توأم با جابجایی است، گسل گفته می‌شود. وقتی که سنگ شکسته می‌شود، مقدار انرژی که در زمان طولانی در برابر شکستگی حالتهای مختلفی را برای آزادسازی انر‍ژی نهفته شده بوجود می‌آورد....

متن کامل در ادامه مطلب 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 11:1 :: نويسنده : پیام عب

بقایای موجودات زنده که در لایه های زمین مانده اند سنگواره (فسیل) نامیده می شوند در فرآیندی که میلیونها سال به طول می انجامد سنگواره مانند یک کپی از حیوان یا گیاه مرده شکل می گیرد این فرایند آهسته به این معنی است که سنگواره هاییکه امروزه کشف می شوند از بقایای گونه های بسیار قدیمی تشکیل شده اند که بسیاری از آنها اکنون منقرض شده اند.


فسیل سمت چپ متعلق به آرکئوپتریکس است . این پرنده مانند پرندگان امروزی بالهای پوشیده از پر داشت و مانند خزندگان دارای دندانها ٬چنگالها٬دست ها و دم بلند استخوانی بوده است .

 

حیوانات وگیاهان بسیار قدیمی نه تنها توسط فرآیند فسیل شدن در صخره ها بلکه به طرق دیگر نیز حفظ شده اند در بعضی موارد اعضای نرم بدنشان هم چنان به بقای خود ادامه داده اند برای مثال حشرات و عنکبوتها در عنبر حفظ شده اند ماموتهای پشمالو در دره های عمیق یخ زده به نام لایه منجمد دائمی یافت شده اند استخوانهای گربه های دندان شمشیری در حفره های قیر بسیار قدیمی کشف شده اند.


حشرات که حدود 350 میلیون سال پیش ظاهر گشتند اکنون فراوان ترین گروه جانوران روی زمین را تشکیل می دهند آنها از اجداد بدون بال خود تکامل حاصل کردند اما بعدها توانایی قدرت پرواز را کسب نمودند در حدود 130 میلیون سال پیش افزایش چشمگیر در تعداد و نوع حشرات حاصل شد گروههای جدید نظیر زنبور ها،مورچه ها و پروانه ها بر روی گیاهان متعلق به همان دوره رشد و نمو یافتند.


اکنون بزرگترین و متنوعترین گروه حیوانات روی زمین بی مهرگان (حیوانات بدون ستون مهره)هستند آنها همچنین اولین حیواناتی هستند که حدود یک میلیارد سال در دریاها تکامل یافتند تا 600 میلیون سال پیش چتر دریایی پدید آمده و دیگر نرم تنان مانند حلزون 50 میلیون سال بعد بوجود آمدند اولین نرم تنان ساکن زمین بیش از 400 میلیون سال پیش بر روی زمین ظاهر گشتندو باعث ازدیاد حیواناتی نظیر حشرات و عنکبوتها شدند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
موضوعات
پيوندها