بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:47 :: نويسنده : پیام عب

 

رابرت پاتینسن بازیگر سری فیلم‌های «گرگ و میش» در تریلر روان‌شناختی «ماموریت: لیست سیاه» مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم داستان واقعی اریک مادکس بازپرس ارتش است که هدایت عملیات به دام انداختن صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق را به عهده گرفت.

«ماموریت: لیست سیاه» را قرار است ژان-استفان سوور بر مبنای فیلمنامه‌ای از اریک یندرسن کارگردانی کند.

یندرسن که خود یکی از تهیه کنندگان این فیلم است، فیلمنامه را بر اساس کتاب «ماموریت: لیست سیاه 1: داستان جستجو برای پیدا کردن صدام حسین به روایت سربازی که طراح اصلی عملیات به دام انداختن او بود» نوشته است.

مادکس نویسنده این کتاب است. او نقش مهمی در پیدا کردن مخفیگاه صدام حسین داشت.

رابرت پاتینسن در «ماموریت: لیست سیاه» نقش مادکس را بازی می‌کند. این بازیگر 26 ساله بریتانیایی بیش از همه برای بازی در نقش ادوارد خون‌آشام در سری فیلم‌های «گرگ و میش» شهرت دارد.

آخرین فیلم این مجموعه با عنوان «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 2» در مرحله پس از تولید قرار دارد.

پاتینسن دو فیلم «بل آمی» و «کاسموپلیس» را هم آماده نمایش دارد که فیلم دوم به کارگردانی دیوید کراننبرگ یکی از رقبای نخل طلای این دوره جشنواره کن است.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:43 :: نويسنده : پیام عب

 

میهمانان ویژه» جایگزین سریال «دختری به نام آهو» می‌شود. این مجموعه ۱۴ قسمتی روزهای زوج ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه تهران به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز در روزهای فرد پخش می‌شود.
سریال «میهمانان ویژه» به کارگردانی جواد رضویان، پس از پایان سریال «دختری به نام آهو» ۲۴ اردیبهشت ماه برای پخش از شبکه تهران آماده می‌شود.
«میهمانان ویژه» جایگزین سریال «دختری به نام آهو» می‌شود. این مجموعه ۱۴ قسمتی روزهای زوج ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه تهران به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز در روزهای فرد پخش می‌شود.
سریال «میهمانان ویژه» در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به کارگردانی جواد رضویان برای پخش از شبکه تهران آماده شده است. علیرضا خمسه، رضا بابک، امیرحسین صدیق، آشا محرابی و افشین سنگ چاپ از جمله بازیگران این سریال هستند.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:38 :: نويسنده : پیام عب

 

نگارش فيلمنامه فيلم تازه مسعود كيميايي با همكاري مصطفي خرقه‌پوش انجام مي‌شود.
به گزارش جوان امروز مسعود كيميايي كه از مدت‌ها قبل پيش‌توليد اوليه فيلم سينمايي «دست تنها» را آغاز كرده بود اين روزها آخرين مراحل نگارش اين فيلمنامه را سپري مي‌كند. نكته قابل توجه اينكه در نگارش فيلمنامه، مصطفي خرقه‌پوش با مسعود كيميايي همكاري مي‌كند. خرقه‌پوش پيش از اين سه فيلم آخر اين كارگردان «رئيس»، «محاكمه در خيابان» و «جرم» را تدوين كرده بود. طرح اوليه اين فيلمنامه متعلق به علي‌اكبر ثقفي است و مسعود كيميايي دو ماهي است نگارش و بازنويسي نهايي آن را با كمك خرقه‌پوش انجام مي‌دهد. به گفته مسعود كيميايي نگارش فيلمنامه بزودي به پايان مي‌رسد و درخواست پروانه ساخت به اداره نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد ارسال مي‌شود. فيلم «دست تنها» داستان مردي ميانسال است كه بعد از سال‌ها زندان براي كمك به دخترش چند روز مرخصي مي‌گيرد. توافقات نهايي براي حضور سعيد راد، اكبر زنجانپور و سوگل خالقي در اين فيلم انجام شده است. خبر جديد درباره ليست بازيگران همكاري گلچهره سجاديه با اين كارگردان است. او قرار است در فيلم تازه كيميايي يكي از نقش‌هاي اصلي را بازي كند.
سجاديه پيش از اين در «گروهبان»، «دندان مار» و «ردپاي گرگ» با كيميايي همكاري كرده بود و «دست تنها» جديدترين تجربه مشترك‌شان بعد از 20 سال محسوب مي‌شود. مسعود كيميايي فيلم تازه‌اش را احتمالاً اوايل تابستان كليد مي‌زند.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:21 :: نويسنده : پیام عب

بولتن- خبر خيلي كوتاه بود: "رضا برجي"، عكاس معروف دفاع مقدس در بيمارستان بستري شد. شايد به خاطر همين كوتاه بودن خبر بود كه صدا و سيماي مثلا ملي، حتي به خودش زحمت نداد كه براي خالي نبوده عريضه، حتي يك گزارش خشك و خالي در اين‌باره تهيه كند. شايد به زعم اينها، ارزش خبري اين اتفاق از ماجراي رژيم لاغري داوودنژاد كمتر بوده است. شايد هم حضرات منتظرند تا رضا برجي هم خداي نكرده مانند ديگر رفقايش، از اين دنيا پر بكشد و آن وقت است كه تيم اكتيو واحد مركزي خبر دست به كار شوند و گزارش و خبر تهيه كنند و هي راه به راه "سبكبالان خراميدند و رفتند" را پخش كند.                                                                                                                      انگار بعضی مدیران و فعالان فرهنگی ما معتقدند كه جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی، ساخته و پرداخته‌ی کسانی‌ست که در نوستالژی جنگ گیر کرده‌اند و از آنجا که پس از آتش‌بس ایران و عراق، خاکریزی وجود نداشته تا این گیرکردگان تاریخ، دلمشغولی‌های‌شان را پر و بال دهند، یک جنگ ذهنی راه انداخته و با خلق نبردی انتزاعی در حوزه‌ی فرهنگ که معلوم نیست کی شروع شده و کی پایان خواهد یافت، دفتر و دستکی برای دل‌شان درست کرده‌اند. اسمش را هم گذاشته‌اند جنگ فرهنگی یا همان جنگ نرم معروف و اسم پاتوق‌شان را هم جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی.

حالا شما از چنین آدم‌هایی که از قضا، صاحب رسانه‌اند و پتانسیل‌های کار فرهنگی، به اشتباه در اختیارشان قرار گرفته چه انتظاری دارید؟ آنهايی که انقلاب اسلامی را همچون چکشی برای سفت کردن میخ پایه‌های میزشان می‌خواهند و یا آنرا همچون کارت اعتباری دائماً شارژ تلقی می‌کنند، کجا می‌خواهند و کی می‌توانند که انقلاب اسلامی را نه محصول دعواهای سیاسی امام (ره) و شاه دانسته و نه نتیجه‌ی نفت 40 دلاری و عدم حمایت کارتر از پهلوی؟ و این حضرات کجا و درک زمینه‌های فرهنگی وقوع، پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی کجا؟ و اصلا اينها كجا و درك بزرگي و اهميت اشخاصي چون رضا برجي كجا؟! حاضرم شرط ببندم كه حتي خيلي از آنها حتي نام "رضا برجي" را هم نشنيده‌اند. و مگر نبود حال و روزگار سيد شهيدان اهل قلم! كه وقتي رهبر انقلاب بر سر جنازه‌اش حاضر شد تازه اين حضرات تكنوكرات فرهنگي، فهميدند كه آويني كه بوده.

 

 

جالب می‌شود اگر بین این آقایان مذکور، نظرسنجی انجام شود و از میان عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، بین‌المللی و غیره، موثرترین عامل را در پیشروی جمهوری اسلامی جویا شوند. فکر نمی‌کنم این متولیان و فعالان فرهنگی، دو برگ تره هم برای فرهنگ در این خصوص خرد کنند. در این شرایط، چه معنی می‌دهد که من و شما توقع داشته باشیم بینش سیدمرتضی‌ها، بینش حاکم بر نهادهای تربیتی- فرهنگی ما باشد؟ چه معنی می‌دهد از کم کردن وقت برنامه‌ی فخیمه‌ی هفت، بخاطر پخش برنامه‌ی پر مخاطب نود ناراحت شویم؟ اصلاً من و شما حق نداریم که بگوییم سیمای انقلاب و ذهن مردم را تا این حد در اختیار هالیوود قرار ندهید. می‌دانید چرا؟ چون من و شما نمی‌فهمیم که سرگرم کردن مردم یعنی چه؟

راست می‌گفت رضا کیانیان در آژانس شیشه‌ای: "دوره‌ت تمام شده مربي"! انگار دوران مردان آسماني جنگ تحمیلی که نبردشان و تأثیر مبارزات‌شان جلوی چشم همه بود، تمام شده چه برسد به دوران مردان جنگ فرهنگی که نه تنها در سردار بودن ایشان، برخی از آقایون شک ندارند، بلکه در اصل جنگ، کلی حرف حدیث است.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:0 :: نويسنده : پیام عب

 

چهار سال از درگذشت اسماعيل داور فر يكي از بازيگران عرصه سينما، تئا تر و تلويزيون گذشت.

به گزارش خبرآنلاين، زنده ياد اسماعيل داورفر كه بسياري او را در نقش «دوستعلي» در سريال دائي جان ناپلئون به خاطر مي آورند، سال 1311 در تهران متولد شد.

او پس از فارغ التحصيلي از هنرستان هنرپيشگي به طور آزاد با گروه مرواريد، پاسارگاد و گروه هنر ملي همكاري كرد و سپس در سال 1339 به استخدام اداره برنامه هاي تئا تر در آمد. داورفر از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران مدرك ليسانس گرفت. او داراي ديپلم مدرسه تئا تر كاليفرنيا و مدرسه اليزابت هالووي بود و مدرك معادل دكترا در رشته بازيگري را از وزارت فرهنگ و هنر (اكنون ارشاد) دريافت كرد.

از جمله كارهاي داورفر در عرصه بازيگري تئا تر مي توان به «افول»، «صيادان» نوشته اكبر رادي، «چوب به دستهاي ورزيل» نوشته غلامحسين ساعدي، «مرده هاي بي كفن و دفن» نوشته ژان پل سار تر، «اشباح» نوشته هنريك ايبسن، «كرگدن» نوشته اوژن يونسكو، «مرغ دريايي» نوشته آنتوان چخوف، «جعفرخان از فرنگ برگشته» نوشته حسن مقدم، «اسب» سفيد نوشته ركن الدين خسروي، «حسن كچل» نوشته علي حاتمي و «بنگاه تئاترال» نوشته علي نصيريان اشاره كرد.
از سريال هاي تلويزيوني او به غير از «دايي جان ناپلئون» مي توان از «دليران تنگستان»، «بازم مدرسم دير شد»، «آقاي دلار»، «آژانس دوستي»، «مثل آباد» و «روزهاي خوب زندگي» نام برد.

داورفر همچنين در فيلم هاي سينمايي چون «گاو»، «آقاي هالو»، «صادق كرده»، «سرايدار»، «تاتوره»، «وكيل اول»، «لنگرگاه» و «زير بام هاي شهر» نقش آفريني كرد.                                                                                                                                                                          عزت الله انتظامي و ايرج راد در مراسم تشيع جنازه مرحوم داورفر


او 14 ارديبهشت سال 1387 در 76 سالگي بر اثر سكته قلبي درگذشت.

در مراسم تشييع پيكر مرحوم داورفر چهره هايي چون عزت الله انتظامي، جمشيد مشايخي، داريوش اسد زاده، اكبر زنجانپور، ايرج راد، سعيد پورصميمي، زنده ياد جمشيد لايق، زنده ياد فاطمه طاهري، قطب الدين صادقي، هادي مرزبان، مرتضي احمدي و ملكه رنجبر حضور داشتند  

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:30 :: نويسنده : پیام عب

این مراسم با حضور داریوش مهرجویی و خانواده‌اش و تعداد از عوامل فیلم «نارنجی‌پوش» برگزار شد.                           داریوش مهرجویی با اهدای ۱۰ میلیون ریال از رفتگری امانتدار بجنوردی تقدیر کرد.

داریوش مهرجویی کارگردان فیلم «نارنجی‌پوش» با اهدای ۱۰ میلیون ریال از احمد ربانی رفتگری که یک میلیارد تومان را بعد از پیدا کردن به صاحبش برگرداند، تقدیر کرد.

مهرجویی در این مراسم که در سینما آزادی برگزار شد، گفت: «این ۱۰ میلیون ریال تحفه ناقابلی است که از طرف عوامل فیلم تقدیم ایشان می‌کنم. امیدوارم همه نارنجی‌پوش‌ها و مردم از این رفتگر یاد بگیرند.»

وی ادامه داد: «برای من بسیار عجیب است که در مقابل فداکاری این فرد، صاحب پول، تنها مبلغ ناچیز ۲۰۰ هزار تومان برای این کار بزرگ پرداخت کرده است. پیشنهاد شد که مردم یک حساب بانکی برای این رفتگر فداکار باز کنند و اگر این کار انجام شود من اولین کسی هستم که به این حساب کمک می‌کنم.»

مهرجویی درباره احمد ربانی، گفت: «کار این رفتگر فداکار، کاری شرافت‌مندانه بود و امیدوارم همه دزدان و کلاهبرداران، شرافت را از این فرد پاک و صادق یاد بگیرند. من به آقای ربانی مرحبا می‌گویم، در شرایط کنونی که همه دچار مشکلات مالی هستند و ایشان هم درآمد زیادی ندارد، این کار بسیار قابل ستایش است. ایشان نارنجی‌پوشی شریف هستند.»این مراسم با حضور داریوش مهرجویی و خانواده‌اش و تعداد از عوامل فیلم «نارنجی‌پوش» برگزار شد.

احمد ربانی رفتگر شهرداری بجنوردی پس از پیدا کردن کیف یک میلیارد تومانی، آن را به صاحبش برگرداند.      

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:16 :: نويسنده : پیام عب

این خانم هم اکنون در سن 90 سالگی به سر می برد. پرامیلا برنده اولین دختر شایسته هند است که در سال 1947 به عنوان رسید. پرامیلا اهل جویش هند بوده و یهودیست.                                                                                       دختر او نیز در سال 1967 به عنوان ملکه زیبایی هند انتخاب شد. پرامیلا با ازدواج با یک کارگردان معروف هند در آن زمان به نام مارواری به عنوان یک بازیگر نیز در هند مطرح شد و در 30 فیلم نیز بازی کرد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:57 :: نويسنده : پیام عب

صطفی العقاد کارگردان فیلم «محمد رسول الله» می گوید: زمانی که می خواستم به آمریکا سفر کنم، پدرم در یک جیبم ۲۰۰ دلار پول و در جیب دیگرم یک جلد قرآن کریم گذاشت تا یادم نرود که یک مسلمانم.

 

 

 


فیلم سینمایی «محمد رسول الله»، تنها پروژه عظیم سینمایی است که تاکنون درباره زندگی حضرت محمد (ص) ساخته شده است و سازنده آن «مصطفی العقاد» که در هالیوود چهره شناخته شده ای بود برای ساخت آن با مشکلات زیادی روبرو شد.

مصطفی العقاد، کارگردان سوری الاصل هالیوود


او برای ساخت این فیلم، نه تنها از سوی هالیوود طرد شد، بلکه بسیاری از گروه های تندرو اسلامی و برخی از سازمان های اسلامی از جمله اتحادیه جهانی مسلمانان در عربستان سعودی نیز با او مخالفت کردند.


داستان زندگی «مصطفی العقاد» فیلمساز مسلمانی که آرزویش روایت دلاوری های قهرمانان جهان اسلام برای جهانیان بود و پروسه ساخت جنجال برانگیزترین فیلم او «محمد رسول الله» خالی از لطف نیست.

 


* مصطفی العقاد: با ۲۰۰ دلار و یک جلد قرآن کریم سوریه را به مقصد آمریکا ترک کردم

 


«مصطفی العقاد» سال ۱۹۳۰ در سوریه متولد شد، او که از همان کودکی علاقه خاصی به سینما داشت، با این رویا بزرگ شد و سرانجام در سال ۱۹۴۹، زمانی که تنها ۱۹ سال داشت، سوریه را به مقصد آمریکا ترک کرد.


«العقاد» درباره این سفر می گوید: زمانی که می خواستم به آمریکا سفر کنم، پدرم در یک جیبم ۲۰۰ دلار پول و در جیب دیگرم یک جلد قرآن کریم گذاشت تا یادم نرود که یک مسلمانم.

 


* فارغ التحصیلی از رشته هنرهای نمایشی و آشنایی با «سم پکین پا» و ورود به هالیوود

 


او در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، در رشته هنرهای نمایش مشغول به تحصیل شد و پس از فارغ التحصیلی با «سم پکین پا» کارگردان مشهور آمریکا آشنا شد.


«پکین پا» معرف «العقاد» به هالیوود شد و از او در ساخت فیلم «انقلاب الجزیره» که هیچ گاه روی پرده نرفت، به عنوان مشاور استفاده کرد، «پکین پا» حمایت خود از «العقاد» را تا آنجا ادامه داد که او توانست به عنوان تهیه کننده شبکه سی بی اس آمریکا مشغول به کار و کمی بعد نیز به عنوان استاد هنرهای نمایش در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به تدریس شود. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:35 :: نويسنده : پیام عب

                                                        نمايش «عشق من؛ حامد بهداد» نوشته افشين هاشمي با بازي زهير ياري و افشين هاشمي از 10 ارديبهشت‌ماه در كافه ترياي تالار اصلي مجموعه تئاترشهر به روي صحنه مي‌رود.

هاشمي اين نمايشنامه را بر اساس نمايشنامه‌اي از ابراهيم مكي براي اجرا در تالار انتظار يا كافه يك تئاتر نوشته‌ و زهير ياري آن را براي اجرا در كافه تئاترشهر تنظيم كرده است.

در خلاصه داستان اين نمايش آمده است: «اگه يكي كه عاشق حامد بهداده راهشو بكشه بياد كافه ترياي تئاتر شهر چي مي‌شه؟ حتما يك گوش مفت گير مياره واسه حرف زدن و از حامد گفتن. حالا اوني كه اين حرفارو مي‌شنوه چيكار مي‌كنه؟ ...» نمايش «عشق من؛ حامد بهداد» با بداهه‌نوازي و بداهه‌خواني مهدي امين‌لاري اجرا مي‌شود و ماهان خورشيدي دستيار كارگردان اين اثر نمايشي است. اين نمايش از 10 ارديبهشت‌ماه راس ساعت 18 اجرا مي‌شود و اجراي آن تا پيش از تعطيلات نيمه خرداد ادامه خواهد داشت.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:1 :: نويسنده : پیام عب

روزنامه شرق نوشت: «آنتوني كوئين» در سكانس پاياني «آخرين قطار گان هيل» ساخته «جان استورجس» در سيماي يك پدر كه فرزندش از همسر دوست قديمي اش «كرگ داگلاس» هتك حرمت كرده بود، بين غريزه پدري و نجات جان پسرش از يكسو و اتفاق هولناكي كه دو دوست را در برابر هم قرار داده بود، گرفتار آمده بود. او در اين برزخ به انتخاب رسيد و مرگ را برگزيد. او توصيه دوست قديمي اش را در نكشيدن اسلحه نپذيرفت اما به هنگام جان دادن به داگلاس سفارش كرد كه پسر خردسالش را خوب تربيت كند.

در «زورباي يوناني» برگرفته از رمان درخشان نيكوس كازانتزاگيس ساخته «مايكل كاكويانيس» در نقش مردي شوخ طبع كه زندگي را با شوريدگي تمام دوست مي داشت در كنار «آلن بيتس» و «ايرنه پاپاس» نقش آفريني كرد. او پيام رسان عشقي بود كه بين آن دو شكل گرفته بود. «كوئين» در ورسيون جديدي از رمان «ويكتور هوگو» يعني «گوژپشت نتردام» قلب مهربان «كازيمادو»ي گوژپشت را به «اسمرالدا»ي زيبا با نقش آفريني «جينا لولو بريجيدا» تقديم كرد. اشك هاي انساني او چهره كريه اش را از آن خود كرد. اشك هايي كه از پرده سينما بيرون آمد و بر صورت تماشاگران نشست.

او در ترسيم سيماي يك انسان دوست داشتني در پشت چهره اي مسخ شده و مشمئزكننده هنرمندي يگانه بود. «آنتوني كوئين» سرخ پوست دورگه اي بود كه با سيمايي خشن كه به زشتي پهلو مي زد در دهه هاي مياني و انتهايي قرن گذشته نقش آفريني كرد و در ژانرهاي مختلف استعداد ناب و درخشان خود را بروز داد. او برنده دو جايزه اسكار نقش مكمل شد. هرگز هنرنمايي او در فيلم هاي «زنده باد زاپاتا»، «كفش هاي ماهيگير»، «فرمان گمشده»، «توپ هاي سن سباستين» و «توپ هاي ناوارون» فراموش شدني نيست.«كوئين» به هنگام مرگش از آخرين ازدواجش دختري سه ساله داشت. او هم مثل «زوربا» شيفته زندگي بود و مرگ را باور نداشت. «آنتوني كوئين » را حالادر فيلم هايش باز مي يابيم. مردي كه سينمادوستان به او مديونند. «عمر مختار»ي كه رسالتش را با انتقال عينكش به نوجواني در پايان فيلم «عمر مختار» ساخته «مصطفي العقاد» به درستي انجام داد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:48 :: نويسنده : پیام عب

                                     به گزارش خبرنگار مهر، گیتی خامنه در این مستند که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی افسانه مهربانی برای سیمای فرانسوی شبکه سحر تولید شده، برای اولین‌بار در چهره‌ای جدید و در نقش یک ایرانی جهانگرد ظاهر می‌شود که پس از سال‌ها دوری از وطن به سرزمین مادری‌اش سفر می‌کند تا به مرور ناشناخته‌های تاریخ و فرهنگ کشورش و ترسیم زوایایی بدیع از این زیبایی‌ها برای غیرایرانیان، کشورش را به آنها بشناساند.

این چهره محبوب و خاطره‌انگیز اجرا در سال‌های پس از انقلاب، که در "میراث ایران" علاوه‌بر نویسندگی متن، به گویندگی نسخه فارسی "میراث ایران" و همچنین حضور تصویری به‌عنوان راوی پرداخته است، در این باره به خبرنگار مهر گفت: همکاری من با "میراث ایران" بیش از هر چیز به یک پیشینه عاطفی و دوستی ارزشمند با تهیه‌کننده برنامه و اطلاع ایشان از علاقمندی فوق‌العاده من به سفر باز می‌گردد. بعد از نگارش متن، وی از من خواست تا فردی را برای خواندن متن در این مستند معرفی کنم. بعد از من خواسته شد متن‌ها را بخوانم تا برای انتخاب نریتور از آن به‌عنوان صدای شاهد استفاده کنند. سپس پیشنهاد بازی در این کار مطرح شد که مانند تمام پیشنهادهای دیگر در زمینه نقش آفرینی بنابر دلایل خاص خودم رد کردم.

خامنه ادامه داد: در مرحله بعد باز هم تهیه‌کننده پیشنهاد کرد که بخش‌های مربوط به خانه راوی این مستند در خارج از کشور را در منزل من تصویربرداری کنند و پس از آن تصاویر مربوط به خانه راوی در ایران گرفته شد و به این ترتیب با اینکه از بازیگری گریزانم، اما از آنجا که این کار فرصت بسیار خوبی برای ادای دین به تاریخ و فرهنگ ایران عزیز بود، خیلی آرام اما به طور کامل درگیر این پروژه شدم. در واقع کارگردان "میراث ایران" از سابقه و علاقه من به جهانگردی، به این نتیجه رسید که قصه را از زبان من و بر اساس ارتباط عاطفی میان من و دوستم "آنی" بیان کند.

وی از حضور در این مستند به عنوان یک تجربه عالی یاد کرده و افزود: در این کار من آزاد بودم و با کمک عوامل تولید، فضایی صمیمانه شکل گرفت. این کار حجم وسیعی از اطلاعات در مورد ایران و زیبایی‌هایش را در فضایی دوستانه و صمیمی به مخاطب ارائه می‌دهد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:14 :: نويسنده : پیام عب

اباصلت صادقی از استادان بنام و برجسته هنر خوشنویسی کشور در سن 42 سالگی دارفانی را وداع کرد.

به گزارش انتخاب؛ این استاد شهیرکه یکی از استادان مطرح و باسابقه کشور در رشته خوشنویسی به شمار می رود صبح امروز در زادگاهش تکاب بر اثر سکته قلبی درگذشت.

صادقی دارای درجه استادی و عضو انجمن خوشنویسان کشور، از شاگردان استادان بنام خوشنویسی کشور از جمله غلامحسین امیرخانی و جواد بختیاری بود.

وی از هنرمندان بنام آذربایجان غربی در رشته خوشنویسی به شمار می رفت که هر ساله نمایشگاه های متعددی از آثار وی در داخل و خارج از کشور دایر می شد. آثار برجسته و شاخص این خوشنویس فقید در بیش از 60 جنبی نمایشگاه داخلی و خارجی تاکنون به نمایش درآمده و 15 نمایشگاه اختصاصی نیز در شهرهای مختلف کشور دایرکرده است.

به اذعان استادان و بزرگان خوشنویسی ایران ، استاد صادقی افتخار و آبروی خوشنویسی آذربایجان است. وی همچنین از بنیانگذاران انجمن خوشنویسی شهرستان تکاب به شمار می رفت.

تکاب با داشتن استادان خوشنویسی نظیر استاد صادقی و استاد apostrophe جمشیدیاری apostrophe و 50 خوشنویس با مدرک ممتاز به شهر خوشنویسان مشهور است. مراسم خاکسپاری و تشییـع این هنرمند خوش ذوق و برجسته ایرانی 9 صبح فردا از مقابل بیمارستان شهدای تکاب برگزار می شود. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

مسعود ده نمکی در برنامه تلویزیونی "هفت" حضور یافت و به سئوالات فریدون جیرانی پاسخ داد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر "انتخاب"؛ وی با بیان اینکه "در دوران اصلاحات با ساخت فیلم فقر و فحشا" برخورد بدی شد" ، افزود: در حالی که این حرفها را خودشان هم مطرح می کردند، تا ما آمدیم این را در قالب یک فیلم مطرح کردیم داد و بیداد راه انداختند در حالی که رییس جمهور وقت (سید محمد خاتمی)، نظر دیگری داشت.

این کارگردان سینما، به "اعتراض یکی از علمای محترم" به فیلمش اشاره ای داشت و چنین گفت: ایشان گفتند که حرف های شما درست است اما نباید این مسائل را علناً مطرح کرد.

وی ادامه داد: اما جالب اینکه ایشان چندی پیش در تلویزیون و به بهانه انتقاد از دولت، نیم ساعت مسائل تندی در مورد فقر در کشور مطرح کرد.

این کارگردان در پاسخ به سئوالی در مورد "چرایی عدم حضور طیف های مختلف سینما در شورای عالی سینما" گفت: من همان موقع به دوستان گفتم که من در حد این مسائل نیستم، خودم را برای نمایندگی مجلس هم مناسب نمی بینم؛ حتی وقتی که از دولت به من زنگ زدند برای وزارت ارشاد من قبول نکردم. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:51 :: نويسنده : پیام عب

داشتن کارت بیمه تکمیلی به معنای نبود مشکل در بیمه نیست و در واقع با کارت بیمه تکمیلی قادری نمی توان هزینه ای برای درمان این کارگردان دریافت کرد.
با پیگیری های انجام شده از بیمه ایران، یکی از نمایندگان مطلع بیمه ایران گفت: تاریخ ابطال بیمه تکمیلی آقای قادری تا روز نهم اردیبهشت ماه است اما سقف مالی قرارداد ایشان به پایان رسیده است و قادر به برداشت دوباره از حساب بیمه خود نیستند.
وی ادامه داد: تاریخ پایان سقف مالی بیمه تکمیلی آقای قادری شهریور ماه سال 90 است و هنوز لیست جدید قراردادها به دست ما نرسیده است.
این در حالی است که در برخی از رسانه ها اعلام شده ایرج قادری مشکل بیمه تکمیلی ندارد.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:50 :: نويسنده : پیام عب

جلسه شورای صدور پروانه فیلمسازی ۳۵ میلیمتری برای سه پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر شد.

   
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، جلسه شورای صدور پروانه فیلمسازی ۳۵ میلیمتری در تاریخ ۴ اردیبهشت برای سه پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر کرد.


فیلم «دلتنگی های عاشقی» ( زندگی شهید مُد ِق) به تهیه کنندگی محمد رضا شرف الدین و کارگردانی رضا اعظمیان ( دفاع مقدس خانوادگی)، «همنفس در باد» به تهیه کنندگی محمد صادق آذین و کارگردانی امیر شهاب اسماعیلی (مقاومت اسلامی فلسطین) و «مادر» به تهیه کنندگی و کارگردانی پناه بر خدا رضایی (اجتماعی خانوادگی) عناوین پروژه هایی است که از این شورا پروانه ساخت دریافت کرده است.





 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : پیام عب

چشم بادامی‌ها با یک شخصیت جدید به تلویزیون ایران می‌آیند تا شاید این بار هم بتوانند مخاطبان ایرانی را با خود همراه کنند.
خبرآنلاین، پس از «یانگوم» شخصیت محبوب سریال «جواهری درقصر» و «جومونگ» ، شخصیت اصلی سریال «افسانه جومونگ» کره‌ای‌ها این بار با یک سریال 60 قسمتی به شبکه سوم سیما می‌آیند. این سریال «دونگ یی» نام دارد و محصول سال 2010 کمپانی MBCکره جنوبی است.
ما و شخصیت‌های چشم بادامی
البته حضور چشم بادامی‌ها در تلویزیون ایران و استقبال مخاطبان از سریال‌های خاور دور محدود به دهه 80 شمسی نیست. در دهه‌های 60 و 70 هم این مسئله وجود داشت.
سریال «سال‌های دور از خانه» با شخصیت اصلی‌اش که اوشین نام داشت، اولین سریالی بود که از شرق آسیا به تلویزیون ایران راه پیدا کرد. در این مجموعه تلویزونی، زندگی زنی به نام اوشین از کودکی تا سالخوردگی روایت می‌شد. «داستان زندگی » و «ازسرزمین شمالی» سریال‌های بعدی ژاپنی‌ها بودند که در ایران گل کردند.
شخصیت اصلی سریال «داستان زندگی» (مثل «سال‌های دور از خانه») یک زن به نام هانیکو بود، در این سریال هم(باز مثل «سال‌های دور از خانه») زندگی این شخصیت از کودکی تا بزرگسالی روایت می‌شد.
این دو سریال با هم یک نقطه اشتراک دیگر هم داشتند که به مضمون و محتوای آن باز می‌گشت؛ هر دوسریال راوی سختی‌هایی بودند که شخصیت اصلی می‌کشید و در نهایت به موفقیت بزرگی دست می‌یافت.
خاطرات کاربران خبرآنلاین از تماشای سریال «سال‌های دور از خانه» را اینجا بخوانید.
سومین سریال ژاپنی‌ها که روی آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران رفت، تفاوت‌های اساسی با دو سریال یاد شده داشت. «از سرزمین شمالی» داستان زندگی مردی بود که از همسرش جدا شده بود و به همراه دو فرزندش از توکیو به زادگاهش هوکایدو برگشته بود. تفاوت این سریال با سریال‌های دیگر مسئولان سازمان صدا و سیما را در مقاطعی با مشکل هم مواجه کرد .(اینجا)
پس از این سه سریال نوبت به هنر‌های رزمی آسیای شرقی رسید تا مخاطبان ایرانی را پای تلویزیون بنشاند. «جنگجویان کوهستان» سریالی بود که ژاپنی‌ها بر اساس یکی از آثار کلاسیک ادبیات چین ساخته بودند. این اثر کلاسیک «لبه آب» نام داشت و در باره 108 جنگجو بود که در کوهستان گرد هم‌ می‌آمدند تا بر علیه حکومت فاسد وقت قیام کنند.
کره به جای ژاپن
در دهه 80 اما سریال‌های ژاپنی جایشان را به سریال‌های کره‌ای دادند. اولین سریال کره‌ای که خیلی زود طرفداران خاص خودش را پیدا کرد، سریال «جواهری در قصر» بود. طبق معمول خیلی زود نام شخصیت اصلی‌ این مجموعه تلویزیونی یعنی یانگوم از خودش مشهورتر شد. این محبوبیت به اندازه ای بود که خیلی‌ها را یاد اوشین و ماجرا‌هایش در دهه 60 انداخت.
دومین سریال کره‌ای «امپراتوری دریا» نام داشت. شخصیت‌های سریال (که مجموعه‌ای تاریخی – رزمی بود) نتوانستند محبوبیت یانگوم را در ایران تجربه کنند تا این که نوبت به سریال «افسانه جومونگ» رسید؛ سریالی تاریخی با تکیه بر هنر‌های رزمی .
جومونگ به سرعت محبوب شد و توانست در کنار چشم بادامی‌هایی قرار بگیرد که تلویزون ایران به جامعه معرفی کرده بود. قسمت دوم جومونگ هم اگرچه مخاطبان بسیاری داشت اما نوه جومونگ(شخصیت اصلی سری دوم) به اندازه پدر بزرگش محبوب نشد.
یک داستان تاریخی با خدمتکاری وظیفه شناس
سریالی که قرار است دوباره از شرق آسیا به تلویزیون ایران بیاید، به نوعی در ادامه سریال‌هایی چون «سال‌های دور از خانه»، «روز‌های زندگی» و «جواهری در قصر » قرار دارد. در این سریال‌ هم دختری از خانواده‌اش جدا می‌شود و در نهایت پس از طی سختی‌های زیاد پله‌های طرقی را می‌پیماید.
نام این سریال برگرفته از نام شخصیت اصلی آن «دونگ یی» است. این مجموعه، اثری تاریخی است و داستان آن در دوران سلسله چوزان می‌گذرد. دونگ یی در کودکی خانواده‌اش را از دست می‌دهد، ناخواسته وارد دربار می‌شود و مراحل ترقی را از یک خدمکار ساده تا همسر پادشاه طی می‌کند.
این طور که خبرگزاری ایسنا گزارش داده، پخش این سریال از 14 اردیبهشت آغاز می‌شود. پخش «دونگ یی» هفتگی‌است و قرار است روز‌های پنجشنبه ساعت20 و 45 دقیقه از شبکه سه سیما روی انتن برود.
البته طبق اعلام این خبرگزاری در ماه جاری پخش دو سریال خارجی دیگر هم از شبکه سه سیما آغاز می‌شود. اولی مجموعه «غوطه در منجلاب» محصول سال 2005 کمپانی «بی بی سی» بریتانیاست. این سریال از 9 اردیبهشت هر شب به جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 20 و 15 دقیقه روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.
دومین سریال خارجی شبکه سه، مجموعه «کمیسر مونتالبانو» است که در هفت قسمت 90 دقیقه‌ای روز های پنجشنبه‌ها ساعت 17 و 15 دقیقه ای پخش می‌شود. 14 اردیبهشت زمان آغاز سریال «کمیسر مونتالبانو» است.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

رئیس شورای صنفی نمایش با اشاره به حمایت از طرح سینما مدرسه گفت: با شروع فصل تابستان از اکران فیلم‌های کودک با سوژه‌های جذاب حمایت می‌کنیم و فیلم «پیشونی سفید» را اکران خواهیم کرد.
به گزارش افکارنیوز، «سیدضیاء هاشمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره اکران فیلم‌های کودک و حمایت از این گونه از سینما در شورای صنفی نمایش، گفت: اکران گسترده فیلم‌های کودک برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا این گروه سنی قشر وسیعی از مخاطبین را تشکیل می‌دهند و اگر این سینما برای مخاطب جذاب باشد حضور گسترده خانواده‌ها در سینما‌ها را به همراه خواهد داشت و نفع اقتصادی به دنبال دارد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته سینمای کودک مورد حمایت واقع نشد و به گوشه‌ای رانده شد، اخیراً از سینمای کودک پشتیبانی و حمایت‌های لازم صورت گرفته است و ما سال‌ گذشته با تولید حدود ۲۸ عنوان فیلم سینمایی در این حوزه بودیم اما این نکته را باید یادآور شویم که با وجود کانال‌های متعدد تلویزیونی در این خصوص همچنین تولید انیمیشن‌های آمریکایی و اروپایی و دسترسی آسان به این انیمیشن‌ها کار فیلمسازان ما در این حوزه سخت‌تر خواهد بود زیرا در این عرصه رقابت، کارگردانان باید سوژه‌هایی را انتخاب کنند که برای مخاطب جذابیت لازم را داشته باشد و بتواند این قشر را با خود همراه سازد.

رئیس شورای صنفی نمایش در ادامه گفت: سال گذشته ساخت تعدادی از فیلم‌های کودک و نوجوان را شاهد بودیم اما تنها چند فیلم قابلیت اکران گسترده را دارد که ما هم در شورای صنفی نمایش حمایت لازم را خواهیم کرد. متاسفانه برخی از آثار مناسب برای کودک نیست و دغدغه این گروه سنی را نیز ندارد، در حالی که کارگردانان بزرگ و مطرح سینما آن‌ها را ساخته‌اند.

 

* اکران «پیشونی سفید» در فصل تابستان

وی در ادامه گفت: ما قصد داریم با شروع تابستان فیلم سینمایی «پیشونی سفید» ساخته «سید جواد هاشمی» که از قابلیت‌ خوبی برای جذب مخاطب این گروه سنی برخوردار است را اکران کنیم ‌و حتما ً از این فیلم و چند فیلم دیگر از جمله «کلاه قرمزی و بچه ننه» حمایت گسترده و لازم صورت می‌گیرد تا بتوانیم شاهد رونق سینمای کودک باشیم و تا پایان سال اکران مناسبی در این گروه داشته باشیم. برای برخی از فیلم‌ها حمایت‌های ویژه در نظر می‌گیریم و سالن‌های سینماهای بزرگ به این گونه از سینما اختصاص می‌دهیم.

وی درباره حمایت از دیگر فیلم‌های کودک گفت: در حال حاضر از طرح سینما مدرسه حمایت می‌کنیم و برخی از سالن‌ها سانس‌های صبح‌شان را در اختیار این طرح قرار داده‌اند ‌و کپی‌ در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا بتوانند نمایش گسترده‌ای داشته باشند همچنین سقف اکران آن‌ها را بالا می‌بریم تا بتوانند در زمان مناسب مخاطب خود را جذب نمایند.  

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:43 :: نويسنده : پیام عب

مازیار میری همزمان با پخش خانگی فیلم سینمایی «سعادت آباد» گفت: نسخه ای که این روزها از «سعادت آباد» عرضه شده با حذف چند پلان و سکانس نهایی مواجه شده است.


مازیار میری همزمان با پخش خانگی فیلم سینمایی «سعادت آباد» گفت: نسخه ای که این روزها از «سعادت آباد» عرضه شده با حذف چند پلان و سکانس نهایی مواجه شده است.


کارگردان «سعادت آباد» که با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت وگو می کرد، اظهار داشت: تصور من این است که این حذفیات به دلیل ممیزی نیست، چون این فیلم چند ماه قبل اکران بود و پروانه نمایش قانونی هم گرفته بود.


میری با اشاره به فروش خوب «سعادت آباد» در زمان اکران عمومی گفت: به نظر من دوستان وزارت ارشاد، «سعادت آباد» را در شبکه نمایش خانگی قربانی مواضع صنفی من و آقای همایون اسعدیان کرده اند.


وی یادآور شد: شرایط پروانه نمایش خانگی پیش از این خیلی آسان تر بود، ولی برای «سعادت آباد» پروانه نمایش خانگی به سختی صادر شد و به ما کاملا فشار آورده بودند که بعضی از صحنه ها را حذف کنیم و شاید احساس می کردند ما حذف نخواهیم کرد و فیلم هم به شبکه نمایش خانگی راه نخواهد یافت. اما تولید این فیلم در بخش خصوصی و بدون هیچ امکانات دولتی صورت گرفته، بنابراین ما مجبور بودیم کوتاه بیاییم و قبول کنیم تا فیلم به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کند.


مازیار میری درباره فروش روزهای اولیه «سعادت آباد» در شبکه نمایش خانگی گفت: از طرف پخش کننده شنیدم که فیلم خوب فروش کرده، بنابراین خوشحالم که سینمای مستقل ایران هنوز مخاطب دارد و برخلاف تصور برخی ها این سینمای مستقل دیده می شود و مردم با آن ارتباط برقرار می کنند.


كارگردان «سعادت آباد» در بخش دیگری از سخنانش از رجبی فروتن ـ مدیر نمایش خانگی وزارت ارشاد ـ تشكر كرد و گفت: با همیاری و تلاش ایشان و وساطتی كه با مسوولان سینمایی داشتند، فیلم بالاخره مجوز توزیع در شبكه نمایش خانگی را گرفت.


مازیار میری با اشاره به حذف سكانس فینال فیلم تصریح كرد: باید از حامد بهداد و مینا ساداتی بازیگران سكانس فینال فیلم، برای حذف این سكانس عذرخواهی كنم چون بازی های آنها در این سكانس به دلیل موضع گیری های صنفی من و آقای اسعدیان بر سر مسایل صنفی، قربانی شد.





 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:41 :: نويسنده : پیام عب

مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ بازداشت تهيه كننده مشهور سينما را در يك پارتي شبانه تكذيب كرد.

به گزارش ايسنا، در پي اعلام خبر دستگيري يكي از تهيه كنندگان مشهور سينما در پارتي شبانه در شب گذشته در منزلش در محله نياوران، مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اين خبر را تكذيب و اعلام كرد كه فرد ياد شده در اين پارتي حضور نداشته است.

گفتني است برخي از سايت‌هاي خبري پيشتر خبر از دستگيري يكي از تهيه كنندگان مشهور سينما در پارتي شبانه در منزلش در محله نياروان به همراه تعدادي از همكاران خود با چندين بطري مشروبات الكلي خبر داده بودند
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:40 :: نويسنده : پیام عب

خوشبختانه حال داوودنژاد نسبت به دو روز گذشته خیلی بهتر شده و امیدواریم که بهتر هم بشود.

به گزارش کافه سینما رضا داوود نژاد بازیگر سینما و تلویزیون چند روزی است به به دلیل عوارض ناشی از رژیم لاغری در بیمارستان بستری است. در روزهای گذشته خبری منتشر شد که داوودنژاد نیاز به پیوند کبد دارد و برای عمل پیوند به شیراز منتقل خواهد شد. برای پیگیری آخرین وضعیت این بازیگر به ملاقاتش رفتیم و آخرین وضعیتش را از همسرش جویا شدیم.

* سلام خانم بدیعی لطفا از حال عمومی رضا جان کمی برای مخاطبین کافه سینما توضیح دهید .

- سلام ، خوش بختانه حال ایشون نسبت به دو روز گذشته خیلی بهتر شده و امید واریم که بهتر هم بشود ، دو روز پیش قرار بود که پزشکان برای انتقال رضا جهت پیوند کبد اقدام کنند اما تجویز دارو های جدید نتیجه بخش بوده و خدا را شکر حال ایشون رو به بهبودی است و پزشکان تشخیص داده اند که فعلا برای پیوند کبد اقدامی صورت نگیرد زیرا به احتمال زیاد ممکن است که دیگر به کبد جدید نیازی نداشته باشد .

* آیا زمان ترخیص ایشان مشخص شده است ؟

- خیر ، زیرا هنوز باید تحت مراقبت های ویژه باشند

* و صحبت آخر ؟

- در آخر از مردم به خاطر دعا های خیر و محبت های بی دریغشون در این مدت تشکر می کنم و تقاضا دارم که باز هم برای بهبودی رضا دعا کنند.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:38 :: نويسنده : پیام عب

شهرام لاسمي كه او را با بازي در نقش «قلقلي» مي‌شناسيم، در حال حاضر برنامه «اتل متل تماشا» را از شبكه دو سيما روي آنتن دارد؛ اين بازيگر در گفت‌و‌گويي با ايسنا، شركت كرد و توضيحاتي را درباره اين برنامه ارائه داد.

او يادآور شد: «اتل متل تماشا» از اول آبان‌ ماه سال گذشته به صورت يك روز در ميان در روزهاي فرد از ساعت 9 تا 10 صبح روي آنتن مي‌رود و در حال حاضر سري سوم اين برنامه را در حال پخش داريم.

لاسمي ادامه داد: استقبال از اين برنامه تا به حال بسيار خوب بوده است؛ ما يك مهد كودك مجازي را براي بچه‌هايي كه به محيط‌هاي آموزشي دسترسي ندارند ايجاد كرده‌ايم، اين برنامه در حقيقت يك مهد كودك مجازي است.

وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه برنامه ما يك مهد كودك است و استقبال زيادي را به دست آورده، سعي مي‌كنيم آن را تا زماني كه ممكن باشد ادامه دهيم. ما روزانه حتي تا 100 هزار پيامك و ايميل از سوي مخاطبان برنامه دريافت مي‌كنيم.

اين بازيگر خاطرنشان كرد
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
موضوعات
پيوندها