شهیدی که 20 دقیقه بعد از مراسم عقدش عازم جبهه شد
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:5 :: نويسنده : پیام عب

صفیه مدرس همسر سردار شهید «مهدی باکری» با حضور در جمع مدیران و خبرنگاران خبرگزاری فارس به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها در خصوص نحوه ازدواج با شهید «مهدی باکری» اظهار داشت: تقریباً 20 ساله بودم، حدود 40 روز پس از شروع جنگ در 11 آبان 59 بدون هیچ مراسمی، تنها با یک حلقه 800 تومانی به عقد هم درآمدیم.

مدرس ادامه داد: مهدی 20 دقیقه پس از مراسم عازم جبهه شد و تا سه ماه در آنجا ماند. در این مدت تنها یک تماس تلفنی با او داشتم.

وی بیان داشت: نمی‌دانم چگونه راجع به شهدا حرف بزنم و با چه زبانی آن‌ها را تعریف کنم، تنها می‌دانم شهدا افسانه نیستند و افرادی بودند مانند دیگران که ازدواج می‌کردند، می‌خوردند، می‌‌خوابیدند و... اما تنها تفاوت‌شان در ایمان و اخلاق بود. همه باید با الگو گرفتن از شهدا راه آنها را ادامه دهیم.

مدرس در خصوص شرایط خود برای ازدواج گفت: مسلماً هر دختری در سن ازدواج شرایط و معیارهایی دارد، اما کاملاً به خاطر دارم هیچ شرطی در ذهن نداشتم جز اینکه «مرد خدایی» باشد. این را با اصرار از خداوند خواسته بودم و چه زود خدا این آرزویم را برآورده کرد.

وی با اشاره به خصوصیات شهید «مهدی باکری» ابراز داشت: مهدی، فردی مبارز و انقلابی بود و با توجه به وظایفی که داشت مانند شهردار ارومیه و اوضاع جنگ به تبع حضور در جنگ را لازم می‌دید. نخستین شرط او برای ازدواج این بود که هر جا و هر زمان که وجودش برای نظام اسلامی لازم باشد و امام بخواهد به آنجا برود. همین‌طور هم شد و هر جا لازم می‌دید آنجا حاضر بود.

مدرس ادامه داد: ما اسماً 4 سال با هم زندگی کردیم که واقعیتش‌ مجموع روزهایی که با هم بودیم شاید به چهار ماه نکشید.

وی بیان داشت: مهدی معمولاً در خانه نبود و اغلب پس از 15 تا 20 روز بی‌خوابی و تلاش به خانه می‌آمد آن هم برای استراحتی کوتاه. من تنها چشمان بی‌خواب و پرخون و بدن پر خاک او را به یاد دارم.

مدرس در ادامه توصیه‌هایی برای جوانان حاضر داشت و گفت: اگر چهار ستون ساختمانی محکم باشد و بخواهیم طبقاتی را اضافه کنیم یا تعمیری انجام دهیم چون بنا محکم است مشکلی نخواهیم داشت، اما اگر پایه بنا محکم نباشد، با کوچک‌ترین خرابی برای تعمیر باید از بن بنا را برکنیم. زندگی خانوادگی نیز همین‌گونه است که در آن اگر چهارستون اعتقادات محکم باشد، اختلافات جزئی قابل رفع است. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها