انواع گل
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:6 :: نويسنده : پیام عب

گل جبل الطارق
این گل زیبا و بنفش رنگ تنها در منطقه جبل الطارق در غرب مدیترانه رشد می کند و در سال 1992 با توجه پیدا نشدن ردی از آن در طبیعت منطقه به عنوان گونه ای منقرض شده اعلام شد. اما در سال 1994 یک کوهنورد در این منطقه موفق به کشف یک عدد از این گل شد. دانشمندان موفق شدند تا بذر گل مذکور را بدست آورده و اقدام به تکثیر آن در جبل الطارق کنند. امروزه علاوه بر منطقه جبل الطارق تعدادی از این گیاه در باغچه نمونه های گیاهی سلطنتی در لندن نیز وجود دارد.

 

پشم سبز
این گل بسیار نادر با برگهایی به رنگ سبز و آبی که به صورت خوشه ای قرار گرفته است گیاه مورد علاقه خفاش ها بوده و در کشور فلیپین وجود دارد. خفاش ها معمولا به صورت وارونه از این گل آویزان شده و از عصاره آن تغذیه می کنند. بنا بر مطالعات دانشمندان این گونه گیاهی در معرض خطر انقراض قرار دارد.

 

منقار طوطی
این گیاه از سال 1884 میلادی به این سو به عنوان گیاهی کمیاب طبقه بندی شده است و در حال حاضر در زمینه وجود آن در طبیعت و یا انقراض آن در بین دانشمندان اختلاف نظر وجود دارد. بنا بر نظر کارشناسان این گیاه در گذشته های دور توسط "پرنده آفتاب" که نسل آن منقرض شده است گرده افشانی شده است. این گیاه که بومی جزایر قناری است در سالهای اخیر تلاش های زیادی را برای تکثیر متوجه خود کرده است. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها