الزامی شدن تایید هویت در پرداختهای الکترونیکی
بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:3 :: نويسنده : پیام عب

بانك مركزی اعلام كرد ،‌بانك‌ها و موسسات مالی باید در روابط كارگزاری خود ،‌به ‌ویژه درنقل و انتقالات الكترونیكی برون مرزی با سایر موسسات هویت كامل فرستنده و ذینفع وجه و نیز ماهیت كسب و كار و هدف آنها از این نقل و انتقال را مشخص كنند.
در اطلاعیه بانك مركزی آمده است: اطلاعات فرآیند نقل وانتقال الكترونیكی برون مرزی وجوه، باید به صورت استاندارد در فرمت‌های سوئیفت درج شده و در تمامی مراحل نقل و انتقال، همراه پیام باشد.
این گزارش می‌افزاید: شناسایی كافی هویت فرستنده و ذینفع وجوه در پرداخت‌های الكترونیكی در زمره مقولاتی جای می‌گیرد كه درمبادلات برون‌مرزی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و در استانداردهای‌ بین‌المللی‌ ناظر برمبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم نیز بر آن تاكید زیادی شده است.
در ادامه آمده است:نظر به اهمیت موضوع، كمیته نظارت بانكی بال به عنوان یكی از مراجع پیشرو در زمینه گسترش مفاهیم نظارت‌ بانكی، در سال 2009 میلادی اقدام به انتشار سند مهمی در این زمینه با عنوان'شناسایی كافی و شفافیت در پیام‌های پرداخت پوششی در نقل و انتقالات برون مرزی وجوه' نمود .
این سند مشتمل بر ارایه تعاریف هریك از مفاهیم مربوط بوده و به شناخت عمیق تری از این پدیده‌ها می‌انجامد. شناختی كه همراه با معرفی مجموعه‌ تدابیری است كه در مدیریت موثر روابط كارگزاری با سایر بانك‌ها و نظارت كارآمد بر این روابط (از سوی مراجع نظارت بانكی)، به كار می‌آید.
در ادامه این اطلاعیه آمده است :‌اهمیت سند مذكور موجب شد تا ترجمه آن در دستور كار اداره مبارزه با پولشویی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد تا در كنار سایر اسنادی كه تاكنون در این زمینه و توسط این بانك ترجمه و منتشر شده است؛ مرجع مناسبی را برای نظام بانكی و كارشناسان، محققان و دیگر اشخاص علاقه‌مند به مباحث بانكی، نظارتی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم فراهم آورد .
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها